inlopen
inlopen
Hoe hoog mag je hartslag zijn tijdens het inlopen?
Als ik ga inlopen zit mijn hartslag al snel in D2. En dan is het lastig om de hartslag weer omlaag te krijgen.
Ga ik dan te hard? Hoe houd ik mijn hartslag laag tijdens het inlopen?
Ook in D1 lopen vind ik lastig. D2 lopen gaan steeds beter.
Is het belangrijk om ook met en hartslag in D1 te kunnen lopen?
Groetjes, Jeannette
Als ik ga inlopen zit mijn hartslag al snel in D2. En dan is het lastig om de hartslag weer omlaag te krijgen.
Ga ik dan te hard? Hoe houd ik mijn hartslag laag tijdens het inlopen?
Ook in D1 lopen vind ik lastig. D2 lopen gaan steeds beter.
Is het belangrijk om ook met en hartslag in D1 te kunnen lopen?
Groetjes, Jeannette
- RunningRob - Sportrusten
Re: inlopen
Hoi Jeannette,
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit let op mijn hartslag tijdens het inlopen. Belangrijkste is dat je rustig opwarmt, en dat doe je dus niet door gelijk vol erin te gaan. Dus als je voor je gevoel op een ontspannen manier loopt en dat blijkt in D2 te liggen, is er niets aan de hand.
Je zegt dat je moeite hebt in D1 te lopen, welk schema volg je?
met blijde groet,
Rob
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit let op mijn hartslag tijdens het inlopen. Belangrijkste is dat je rustig opwarmt, en dat doe je dus niet door gelijk vol erin te gaan. Dus als je voor je gevoel op een ontspannen manier loopt en dat blijkt in D2 te liggen, is er niets aan de hand.
Je zegt dat je moeite hebt in D1 te lopen, welk schema volg je?
met blijde groet,
Rob
Ik volg het 10K schema. Daar staat niet direct D1 in, maar ik vroeg het me af omdat ik altijd heel snel met mijn hartslag in D2 zit
Dank voor je antwoord, ik begrijp nu je vraag.
Zoals gezegd maak je hartslag bij het inlopen niet zoveel uit, zolang je voor je gevoel rustig loopt is het goed. Als dat in D2 is, is dat geen probleem.
Ik heb bij mezelf gecheckt en blijk dus ook in te lopen op de grens van d1 en d2 in, of iets hoger.
Met blijde groet,
Rob
Zoals gezegd maak je hartslag bij het inlopen niet zoveel uit, zolang je voor je gevoel rustig loopt is het goed. Als dat in D2 is, is dat geen probleem.
Ik heb bij mezelf gecheckt en blijk dus ook in te lopen op de grens van d1 en d2 in, of iets hoger.
Met blijde groet,
Rob
Dank je wel voor je antwoord. Dan gaik verder op deze weg
-
Matthijs Marell
Ik loop eigenlijk nooit in, maar ga meteen van start. Dat werkt voor mij goed, behalve dat het dan soms even duurt voor mijn horloge goed meewerkt, maar het lijkt erop dat de meeste mensen wel inlopen die het schema volgen. Wat is nu wijsheid?
-
Erno van der Woude
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik start de registratie zodra ik begin met lopen, waardoor ik pas na een kilometer of 2 op mijn gewenste training hartslag zit. Hierdoor valt mijn gemiddelde hartslag altijd lager uit, al loop ik wel ruim 2/3 van mijn loop op de gewenste hartslag. Kan ik dat gewoon negeren, of is inlopen dan handiger?
Hoi Matthijs, Erno,
Koen heeft dit ook gedaan in het begin, om te bewijzen dat het schema echt werkt, en liep toen dus ook precies de afstanden die in het schema staan.
Maar mijn ervaring is, dat als je wat ouder wordt, je "opstart" wat langzamer is, en je het inlopen gaat waarderen
En als je blessuregevoelig bent, werkt een goede warming up preventief! Dus dan zou ik hem zeker doen.
met blijde groet,
Rob
Dan houd je dat zoMatthijs Marell schreef:Ik loop eigenlijk nooit in, maar ga meteen van start. Dat werkt voor mij goed,
Koen heeft dit ook gedaan in het begin, om te bewijzen dat het schema echt werkt, en liep toen dus ook precies de afstanden die in het schema staan.
Maar mijn ervaring is, dat als je wat ouder wordt, je "opstart" wat langzamer is, en je het inlopen gaat waarderen
En als je blessuregevoelig bent, werkt een goede warming up preventief! Dus dan zou ik hem zeker doen.
Dat is geen probleem. Ook als je wel inloopt kan dit gebeuren.Erno van der Woude schreef:Ik start de registratie zodra ik begin met lopen, waardoor ik pas na een kilometer of 2 op mijn gewenste training hartslag zit.
met blijde groet,
Rob