Marathon Rome

Plaats reactie
Martin Wijdeveld

Marathon Rome

Bericht door Martin Wijdeveld »

Ik wil toch even een klein verslag maken over mijn marathon van Rome die ik heb gelopen op 2 april 2017

Mijn start was 's morgens om 9 uur en vanaf moment was de weergod Pluvius mij niet goed gezind.
Het kwam er al snel met bakken uit met op zijn tijd een donderklap erbij.
Andere omstandigheden die niet in mijn voordeel waren is dat de bestrating voor een groot deel bestond uit kinderkopjes en als die nat zijn wordt het er niet makkelijker op.
Mijn strijdplan daarom aangepast en bewust aangepast. Liep nu gemiddeld 9.0 km/u terwijl mijn trainingen tussen de 9.2 en 9.5 lagen. Tot 28 km was dit nog goed te doen maar toen kwam een klim/vals plat van ruim een km die mij brak. ipv mijn hartslag vrij laten gaan moest ik zelfs terug in mijn tempo. Kreeg last van mijn knie en mijn kuiten liepen vol.
Hoewel ik wel degelijk progressie maakte tijdens mijn trainingen hebben ik nu toch mijn twijfels over dit schema ivm de weerbaarheid/duurzaamheid die je niet opbouwt.
Op karakter ben ik er wel gekomen maar mijn gemiddelde kwam nu uit op 8.5 km/u wat ik toch wel als teleurstellend ervaar.

groet
Martin
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon Rome

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Martin,

Toch gefeliciteerd met je prestatie! Zeker gezien het weer en het parkoers!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie