Marathon met weining traingskilometers

Plaats reactie
harold.fidder89748700

Marathon met weining traingskilometers

Bericht door harold.fidder89748700 »

Gisteren de marathon van Rotterdam uitgelopen. Een geweldige ervaring en een hele leuke dag gehad. De laatste zes kilometers wouden alleen mijn benen niet meer bewegen. De linker heup sloeg op slot waardoor het tempo zakte naar 8 min/km. Conditioneel geen enkele keer het gevoel gehad dat ik het zwaar zou krijgen. Tot 33 km supervlak gelopen op mijn lage marathonhartslag waarbij ik het gevoel had dat ik dit nog makkelijk 9 km vol zou kunnen houden en versnellen mogelijk zou zijn. Van het lichaam mocht versnellen dat echter niet, en werd het een pijnlijke tocht naar de Coolsingel. Het gevoel overheerst dat de weinige trainingskilometers hier een oorzaak van zijn. Of deze conclusie representatief is zou ik graag in dit forum lezen, zelf heb ik namelijk het trainingsschema door een enkelblessure de laatste 4 weken maar gedeeltelijk kunnen volgen wat natuurlijk niet bevorderlijk is geweest in de voorbereiding. Op naar een volgende marathon met waarschijnlijk een voorbereiding volgens het traditionele schema.
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon met weining traingskilometers

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ha Harold,

Gefelciteerd met je mooie perstatie! Hulde! :D

Even terug komende op je vraag: de ervaringen zijn heel wisselend, zoals je kunt lezen.
De een loopt sneller dan verwacht en heeft (blijkbaar) geen last gehad van de warmte, anderen zijn compleet kapot gegaan.

Succes met je volgende marathon!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie