10k voluit
-
A3marathon
10k voluit
Ik ben na de halve marathon (CPC) halverwege het schema gestart met als doel de marathon in Leiden op 21 mei. Eerste ervaringen zijn positief. Morgen staat mijn eerste 10k voluit op het programma. Iemand tips hoe ik dat het beste opbouw qua hartslag? Mijn omslagpunt ligt op 172.
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10k voluit
Hoi,
In praktijk blijk je de snelste 10k voluit te lopen als je snelheid gedurende de hele 10k constant is. Dus of je het goed gedaan hebt weet je pas achteraf....
Als je geen idee hebt hoe snel het zou kunnen, ga dan gelijk zo snel mogelijk, ondanks het feit dat je dit tempo niet tot aan het einde vol kunt houden. Dan krijg je wel een goede indruk wat je aankan.
Met blijde groet,
Rob
In praktijk blijk je de snelste 10k voluit te lopen als je snelheid gedurende de hele 10k constant is. Dus of je het goed gedaan hebt weet je pas achteraf....
Als je geen idee hebt hoe snel het zou kunnen, ga dan gelijk zo snel mogelijk, ondanks het feit dat je dit tempo niet tot aan het einde vol kunt houden. Dan krijg je wel een goede indruk wat je aankan.
Met blijde groet,
Rob
-
A3marathon
Dank je! Ik ben hard gestart en moest tweede helft iets inleveren. Per saldo heel tevreden, harder gelopen dan ik de laatste jaren heb gedaan. Ik geloof inmiddels echt in het schema.
- RunningRob - Sportrusten
Goed te horen
Succes!
met blijde groet,
Rob
Succes!
met blijde groet,
Rob