Het woord dat door mijn hoofd blijft gaan is wind. Wat een wind hebben we gisteren tijdens de Stevensloop gehad. De polders in, de dijken over en vanaf kilometer 13 vol de wind tegen. Dat viel tegen, het was zwaar, de startnummers wapperden nog net niet van onze shirtjes. Voordeel was wel dat de eerste 13 kilometer de wind schuin en van achteren kwam. Lekker was dat! Daardoor heb ik in het begin ook wat tijd kunnen winnen om zo op het eind wat te kunnen verliezen. Het schema heb ik goed kunnen volhouden, hartslag had ik onder controle, heb langer uit kunnen ademen. En ben zelfs niet vergeten te lachen onderweg.
Het Sportrusten programma heeft me houvast gegeven de afgelopen 100 dagen. Het was niet altijd even makkelijk (hoe hoog moet die hartslag??) maar ik ben in ieder geval sneller geworden en meer bewuster gaan lopen. Ik heb wel een paar keer iets verder gelopen dan 10 kilometer, maximaal 15 kilometer, maar dat heeft mij persoonlijk wat meer vertrouwen gegeven dat die 21,1 ook echt zouden gaan lukken.
Mijn streeftijd was 2u10 en het is geworden....2u10. Exact. Gezien de omstandigheden gisteren ben ik helemaal tevreden.
Thx guys!
Did it! Halve marathon Nijmegen (Stevensloop)
- RunningRob - Sportrusten
Re: Did it! Halve marathon Nijmegen (Stevensloop)
Dank voor je verslag! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie
met blijde groet,
Rob
met blijde groet,
Rob