Nachtrust

Plaats reactie
Anita Laan

Nachtrust

Bericht door Anita Laan »

Hallo,

Voorwaarde voor een goed herstel is een goede nachtrust.
Ik volg het schema trouw en redt dit nog goed met mijn werk en drie jonge kinderen waarvan een
Baby van 6 maanden. Echter....ik heb absoluut geen goede nachtrust. Sterker nog, ik geef nog twee keer
Per nacht borstvoeding en heb drie slecht slapende kinderen als het tegen zit.
Is het evengoed mogelijk om, mits ik de trainingen vol hou, de marathon dan met dit schema te voltooien?

Tweede vraag: tijdens het hardlopen krijg ik op den duur enorme (zenuw)pijn in mijn voorvoeten. Ik heb goede schoenen.
Wel eens eerder een bija marsfractuur te pakken gehad. Dit voelt echt als zenuwpijn. Iemand een idee om dit wat te
Ontlasten?

Tot in Rotterdam!

Ik ga ervoor!
RunningRob - Sportrusten

Re: Nachtrust

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anita,
Anita Laan schreef:Is het evengoed mogelijk om, mits ik de trainingen vol hou, de marathon dan met dit schema te voltooien?
Je rusthartslag is een goede indicatie of je goed hersteld. Hou deze in de gaten. Het geven van een borstvoeding is natuurlijk een onderbreking van je nachtrust, maar heel wat anders dan lopen piekeren over je werk of je relatie. Als je de rest van de nacht goed en ontspannen slaapt dan hoeft het geen problemen te geven.
Anita Laan schreef:Wel eens eerder een bija marsfractuur te pakken gehad. Dit voelt echt als zenuwpijn. Iemand een idee om dit wat te
Ontlasten?
Een marsfractuur is een overbelastingsblessure. Er zijn een aantal manieren om dit aan te pakken.
Allereest doe een warming up, dus loop minimaal 5 minuten in voor je op tempo gaat lopen, doe eventueel ook rekoefeningen.
Let verder op je techniek, zorg dat je tenen recht naar voren wijzen (dus niet naar buiten).
Probeer verder op je middenvoet te landen, en niet teveel op je hak. Dit lukt het beste door een hoge loopfrequentie aan te houden. Zoek anders info over chirunning als je meer over technisch goed lopen wilt weten.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie