Hallo,
Dit jaar besloot ik om de "10km voluit" in wedstrijdverband te lopen daar het ik het vorig jaar maar niks vond om te "racen" tegen mezelf...
Ik ging mee met mijn clubgenoten die een trail-run deden en koos uiteraard voor de 10km (zij liepen 25km). Het resultaat is dubbel: de snelheid komt er niet uit, ik haalde ongeveer 10km pu. Mijn hartslag daarentegen was goed hoog, om en bij mijn omslagpunt (142 bpm).
Nu is mijn vraag: was het verstandig om het op deze manier aan te pakken? Volgende week staat er weer een snelle 10km op het menu, moet ik het anders doen? Maw: is de snelheid of de hartslag het belangrijkst?
Groetjes , Mai
Rotterdam bis/10km voluit
-
mijneerstemarathon
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rotterdam bis/10km voluit
Hoi Mai,
Als 10km voluit kun je prima in een trial doen. Voordeel van een trial is dat je je hartslag vaak makkelijk hoog krijgt. Dat de snelheid dan wat achter blijft is geen probleem.
Doel van een 10km voluit is het voluit gaan. En mocht je dan per ongeluk je 10km tijd verbeteren dan pas je je schema aan, maar dat is dan bijzaak.
Met blijde groet,
Rob
Als 10km voluit kun je prima in een trial doen. Voordeel van een trial is dat je je hartslag vaak makkelijk hoog krijgt. Dat de snelheid dan wat achter blijft is geen probleem.
Doel van een 10km voluit is het voluit gaan. En mocht je dan per ongeluk je 10km tijd verbeteren dan pas je je schema aan, maar dat is dan bijzaak.
Met blijde groet,
Rob