Zou het misschien kunnen dat het programma voor mij niet zo geschikt is? 1 maand later is mijn 10k tijd 1 minuut langzamer 47:36 nu.
Voorheen liep ik veel minder, max 2x per week. Ik deed wel aan CF, dus 2x in de week HIIT training. Nu heb ik al weken geen HIIT meer gedaan om dit programma een kans te geven.
Misschien moet ik het nog een maand de kans geven maar mijn buikgevoel zegt dat ik misschien meer heb aan de crossfit endurance benadering.
Wel is het zo dat ik nog nooit een marathon gelopen heb en weet ik dus niet hoe vergelijkbaar een 10k tt met een marathon.
Sportieve groeten
10K TT langzamer dan voor aanvang programma.
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10K TT langzamer dan voor aanvang programma.
Hoi Stephan,
De ene training gaat gewoon soms beter dan de andere, hecht niet teveel waarde aan de tijd. Belangrijk is dat je tijdens de 10k voluit ook echt voluit gaat. Dat zal je op de langere termijn sneller maken. De bedoeling van het schema is dat je went aan het lopen op marathonhartslag, en dat je dit 42km vol houdt.
Mocht dit je niet gerust stellen, dan mag je gerust de intensieve training sneller lopen. De bedoeling is dat je tijdens de intensieve training boven je wedstrijdtempo/hartslag loopt. Dat mag ook best sneller zijn dan de aangegeven hartslag. Dit zal er ook voor zorgen dat je 10k sneller wordt
met blijde groet,
Rob
De ene training gaat gewoon soms beter dan de andere, hecht niet teveel waarde aan de tijd. Belangrijk is dat je tijdens de 10k voluit ook echt voluit gaat. Dat zal je op de langere termijn sneller maken. De bedoeling van het schema is dat je went aan het lopen op marathonhartslag, en dat je dit 42km vol houdt.
Mocht dit je niet gerust stellen, dan mag je gerust de intensieve training sneller lopen. De bedoeling is dat je tijdens de intensieve training boven je wedstrijdtempo/hartslag loopt. Dat mag ook best sneller zijn dan de aangegeven hartslag. Dit zal er ook voor zorgen dat je 10k sneller wordt
met blijde groet,
Rob