Griep 3-2 weken voor wedstrijddag!
Griep 3-2 weken voor wedstrijddag!
Drie weken voor de Midwinter Marathon ben ik geveld door de griep: koorts, hoofdpijn, spierpijn, hoesten....
Hierdoor heb ik ruim een week niet kunnen trainen.
Ik baal er enorm van omdat ik tot nu toe alle trainingen van de halve marathon schema heb gedaan en wilde op 5 feb de 10EM lopen.
Het is nu nog maar 10 dagen, ik voel me nog slap en geregeld misselijk; wat te doen? Proberen rustig te gaan trainen en opbouwen, of deze week rusten en nu al afbouwen ?
Bedankt alvast !
Karen
Hierdoor heb ik ruim een week niet kunnen trainen.
Ik baal er enorm van omdat ik tot nu toe alle trainingen van de halve marathon schema heb gedaan en wilde op 5 feb de 10EM lopen.
Het is nu nog maar 10 dagen, ik voel me nog slap en geregeld misselijk; wat te doen? Proberen rustig te gaan trainen en opbouwen, of deze week rusten en nu al afbouwen ?
Bedankt alvast !
Karen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Griep 3-2 weken voor wedstrijddag!
Hoi Karen,
Allereerst:
Bij een griep moet je niet gaan lopen, je zult echt beter moeten zijn voordat je weer gaat trainen anders werkt de training averechts en wordt je alleen maar beroerder. Dus liever 3 dagen te lang gewacht dan 1 dag te vroeg weer begonnen.
Dus als je dit weekend beter bent ga lekker 10k vogels kijken en doe volgende week je 12min loopjes, dan komt het helemaal goed met de 10EM.
Meer info:
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
Met blijde groet,
Rob
Allereerst:
Bij een griep moet je niet gaan lopen, je zult echt beter moeten zijn voordat je weer gaat trainen anders werkt de training averechts en wordt je alleen maar beroerder. Dus liever 3 dagen te lang gewacht dan 1 dag te vroeg weer begonnen.
Dus als je dit weekend beter bent ga lekker 10k vogels kijken en doe volgende week je 12min loopjes, dan komt het helemaal goed met de 10EM.
Meer info:
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
Met blijde groet,
Rob
Dank je wel.
10 km ging wel goed vandaag.
In welk tempo moeten de 12 min loopjes?
10 km ging wel goed vandaag.
In welk tempo moeten de 12 min loopjes?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Karen,
Mooi dat het goed gaat!
Met blijde groet,
Rob
Mooi dat het goed gaat!
Op je wedstrijdhartslag (dus voor jou op marathonhartslag)KarenH schreef:In welk tempo moeten de 12 min loopjes?
Met blijde groet,
Rob