Vogeltjes kijken
-
AstridRent
Vogeltjes kijken
Hallo, ik ben net begonnen met de 100 dagen en morgen moet ik voor t eerst vogeltjes kijken. Wat houdt dat nu precies in? Moet ik 5 km lang de ademhalingsoefening doen? Inademen door mijn neus en de uitademing verlengen (door de mond)? Ik weet niet of ik dan nog kan rennen en 5km lijkt me wat lang? Ik kan niet vinden wat precies de bedoeling is?
Re: Vogeltjes kijken
Hallo Astrid,
Als je niet in de koffiehoek zit maar op de "gewone" website (homepagina) dan vind je onderin het zwarte gedeelte een heeeleboel info, waaronder ook vogeltjes kijken.
https://www.sportrusten.nl/vogels-kijken-hardlopen
Succes!
Groet,
Anja
Als je niet in de koffiehoek zit maar op de "gewone" website (homepagina) dan vind je onderin het zwarte gedeelte een heeeleboel info, waaronder ook vogeltjes kijken.
https://www.sportrusten.nl/vogels-kijken-hardlopen
Succes!
Groet,
Anja
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Astrid,
Kijk op de link die Anja aangeeft, dan weet je de achtergrond.
Je hoeft niet door de neus te ademen, mag uiteraard wel.
Het makkelijkst is het door passen te tellen, bijvoorbeeld 3 passen inademen, 5 passen uitademen.
Het maakt niet uit hoeveel passen je doet bij iedere ademing, als je maar meer passen uitademt dan inademt.
Je moet zelf even experimenteren wat je het fijnst vind. Belangrijkste is ontspannen lopen, zonder op je hartslag te letten.
met blijde groet,
Rob
Kijk op de link die Anja aangeeft, dan weet je de achtergrond.
Je hoeft niet door de neus te ademen, mag uiteraard wel.
Het makkelijkst is het door passen te tellen, bijvoorbeeld 3 passen inademen, 5 passen uitademen.
Het maakt niet uit hoeveel passen je doet bij iedere ademing, als je maar meer passen uitademt dan inademt.
Je moet zelf even experimenteren wat je het fijnst vind. Belangrijkste is ontspannen lopen, zonder op je hartslag te letten.
met blijde groet,
Rob
-
AstridRent
Anja bedankt. Ik moet mijn weg nog een beetje vinden in het sportrusten.
Inmiddels mijn eerste vogeltjesloopje gedaan geheel zonder horloge, hartslagmeter ed. Het lukte ongeveer 75% van de tijd om zo rustig te rennen dat ik mijn uitademhaling kon verlengen.
Inmiddels mijn eerste vogeltjesloopje gedaan geheel zonder horloge, hartslagmeter ed. Het lukte ongeveer 75% van de tijd om zo rustig te rennen dat ik mijn uitademhaling kon verlengen.