Volop genoten van mijn eerste marathon (amsterdam)

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
TimvanHattum

Volop genoten van mijn eerste marathon (amsterdam)

Bericht door TimvanHattum »

Na 99 sportrusten-training stond gisteren dan eindelijk de marathon van Amsterdam op het programma. Het was heerlijk weer, volop support onderweg en ik heb de marathon uitgelopen in 3.44.07. Ik heb onderweg volop genoten en pas vanaf 35 km was het afzien. Die laatste kilometers liep ik op mijn tandvlees maar toen ik rond 40 km ingehaald dreigde te worden door een pacer (3:45) had ik toch nog wat reserve voor een versnelling. Ik vond het een fantastiche ervaring.

Dit was mijn eesrte marathon. Al jaren wil ik een marathon lopen maar door gebrek aan tijd en blessures kwam het er steeds niet van. Begin dit jaar liep ik een halve marathon (een hele mooie trouwens, de februariloop in bennekom) en toen begon het weer te kriebelen. Toen kwam sportrusten op mijn pad. Een collega was aan het trainen voor de marathon van rotterdam met sportrusten, liep hem uit en was enthousiast. Dus aangemeld voor de maximaloop in vleuten en het 100 dagen programma van Sportrusten. Voorspelde marathon tijd ( op basis van mijn 10 km tijd in vleuten) 3.44.

De 100 dagen waren goed te doen. Dag 2 begon onze vakantie in zwitserland en corsica. Tijd genoeg om te trainen maar wel lastig op hartslag trainen in de bergen en de warmte. vooral toen we in bergachtig terrein zaten heb ik de hartslagen wat losgelaten. Mijn 10 km tijden werden steeds een beetje sneller dus dat voelde goed. Mijn achillespeesblessure waar ik al jaren last van heb kwam niet terug. Ik vond de trainingen in de hoge hartslag zwaar omdat ik echt mijn best moest doen om die hoge hartslagen te halen. Het schema was verder prima te combineren met een drukke baan, gezin en andere bezigheden.

Gisteren dus volop genoten van de marathon. Jammergenoeg liet mijn Garmin me in de steek. De gps was overenthousiast want die kwam uit op een afstand van 52 km ( iemand een idee hoe dat kan? Garmin zelf geef advies over updaten en resetten...). De snelheid (min/km) sloegen dus ook nergens op dus ik moest me echt focussen op mijn hartslag. Die bleef tot 35 km keurig constant.

Ik vond het een superervaring en ben fan van sportrusten. Dit schema heeft voor mij de marathon binnen handbereik gebracht en met succes. Dit is zeker niet de laatste marathon! Bedankt voor jullie adviezen.

Groet,
Tim
Maarten - Sportrusten

Re: Volop genoten van mijn eerste marathon (amsterdam)

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Ha Tim,

Top, hulde voor je prestatie en dank voor je verhaal. En knap hoor, 10K extra gelopen :D !

Lekker nagenieten nu.

Gr. Maarten
Plaats reactie