London volbracht

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Schoentje

London volbracht

Bericht door Schoentje »

Hoi,

Heb op 22 april 2018 de London Marathon (record temperatuur 24,1c) volbracht in 3.55.33. Dit was mijn 4e marathon en de 3e met het schema van Sportrusten. Schema is wederom prima bevallen en zal het zeker weer gaan gebruiken bij een volgende marathon.

Het was de warmste London Marathon in de historie. Vanaf de helft was het een stuk benauwder als vorig jaar in Parijs waar de temperatuur hoger was (26c). Het benauwdere weer uitte zich in het niet meer vast kunnen houden van het tempo (dik onder PR van 3.52.58) in de laatste 10KM. Parkoers is tegen het einde ook smaller als in Parijs waardoor tot op het einde van tijd tot tijd wat duwen etc.

Bleek niet de enige te zijn die het tempo in de laats 10KM niet vast kon houden want ook Eliud Kipchoge (lag op WR koers), Kenenisa Bekele en vele andere toppers moesten de laatste 10KM meer als verwacht en gepland inleveren.

In London nog veel meer publiek als in Parijs en dat was al geweldig. Dus dit was een absolute top happening.

Zit nu iets boven mijn PR maar ben heel happy 😀 met mijn 2e marathon onder de 4 uur en dit ondanks het stijgen van de leeftijd. Blijk zelfs 2e NL in mijn leeftijdscategorie (55+) te zijn.

Nu kijken wat het volgende marathon doel wordt, maar 1 ding is zeker wederom met het schema van Sportrusten.

Groeten,

Twan Schoenmakers
RunningRob - Sportrusten

Re: London volbracht

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Twan,

gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! :D :D
Blijde groet,
Rob
Plaats reactie