Hallo,
Voor het 2de jaar heb ik de marathon van Antwerpen uitgelopen.
Vorig jaar had iemand mij overtuigd om het het sportrust-schema te proberen, en besloot het dit jaar opnieuw te doen. Ik heb even getwijfeld aan een traditioneel schema, maar zie dat niet te combineren met gezin/hobby's/werk. Dus, opnieuw voor de 14k. Net als vorig jaar, heb ik een paar extra challenges toegevoegd, tijdens de training. Zo heb ik weer 100 dagen (bijna) geen alcohol gedronken, en dit jaar ben ik nog vegetariër geworden, en gestopt met koffie drinken.
Het valt me deze keer toch wel op dat deze training toch niet te onderschatten is, zeker naar het einde toe, had ik wel moeite om het strakke schema te volgen. Toch heb ik het zonder problemen volgehouden, en op enkele dagen na, geen enkele trainingsdag overgeslagen. Ik heb wel 2x meer dan 20k gelopen, om me toch even mentaal voor te bereiden (en ik doe eigenlijk wel graag duurlopenp
De laatste week voor de training vocht ik tegen een griepje, dus het was even spannend of ik wel aan de start zou kunnen staan, maar dat was gelukkig geen probleem.
De marathon zelf ging dit jaar fantastisch. Ik heb zelfs geen enkel dipje gehad (man met de hamer niet gezien), ook niet na 30km à 32km. Ik lette goed op mijn hartslag, en als die naar boven ging, remde ik wat af, of stopte ik even om wat te drinken. De laatste kilometers was het wel zeer warm, daar hadden alle lopers last van.
Ik verbrak mijn PR met een tijd van 4:15, wat 20 sneller was dan vorig jaar. Een vriend van me had getraind met een tradioneel schema, en had dezelfde tijd, maar had heel hard afgezien op 't einde.
Ik was ook maar enkele dagen stijf in mijn spieren achteraf.
Vorig jaar dacht ik nog: dit doe ik nooit meer, maar nu heb ik echt de smaak te pakken, en kan niet wachten om terug aan de start te staan.
groeten,
Eli
Voor de 2de keer marathon Antwerpen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Voor de 2de keer marathon Antwerpen
Hoi Eli,
Dank voor je verslag.
Gefeliciteerd met deze fantastiche prestatie! Hulde!
Blijde groet,
Rob
Dank voor je verslag.
Gefeliciteerd met deze fantastiche prestatie! Hulde!
Blijde groet,
Rob