Hoe lossen jullie dit op ?
Hoe lossen jullie dit op ?
Zondag is bij mij in mijn schema een rustdag, dan hoef ik nooit te lopen, jammer, want zondag is bij uitstek een dag om te lopen. Afgelopen zondag bv liep ik mee met Vaals-Venlo, een leuk evenement. Maar goed, ik kom dan in de knel met de rest. De maandag had ik vogels kijken, 5km en vandaag 10 voluit. Dat vind ik best veel, 3 dagen looen achter elkaar, vooral omdat ik de Vaals-Venlo ook voluit ben gegaan. Wilde daarom wel herstellen van Vaals-Venlo. Wat is dan wijsheid. Vogelskijken van maandag overslaan en vandaag de 10 voluit en verder met het schema. overmorgen staat er alweer 12 op het programma. 4x trainen in de week is best veel, zeker als er soms wat tussenkomt. Ben nu bij dag 27 en nog niet echt veel gemist, maar het blijft soms puzzelen.
Lopen jullie daar ook tegenaan, en hoe lossen jullie dat op. Dank alvast.
Lopen jullie daar ook tegenaan, en hoe lossen jullie dat op. Dank alvast.
Re: Hoe lossen jullie dit op ?
Ik doe het denk ik zo. Omdat ik zondag al een (bijna)10km voluit gegaan ben maak ik er vandaag een 10km vogels kijken van en pak ik overmorgen het schema gewoon weer op met 12 km. Lijkt me met dit weer ook de beste oplossing. Lekker 10km kris kras door het bos crossen op mijn gemakje.
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Dag,
Helaas is het niet mogelijk om zelf de rustdagen te kiezen in het schema.
Wel zou je voor jezelf één of 2 dagen kunnen schuiven. De dagen en trainingen komen dan niet exact overeen met het schema, maar ik heb dat in mijn 100 dagen eerder dit jaar niet als storend ervaren.
Succes en groet,
Mark
Helaas is het niet mogelijk om zelf de rustdagen te kiezen in het schema.
Wel zou je voor jezelf één of 2 dagen kunnen schuiven. De dagen en trainingen komen dan niet exact overeen met het schema, maar ik heb dat in mijn 100 dagen eerder dit jaar niet als storend ervaren.
Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
Vandaag vogels kijken lijkt me overigens een uitstekend idee. Zeker met dit weer! 
Ontspannen groet,
Mark
Mark
Net terug, heerlijk gedwaald door het bos, heerlijk koel, heb relaxed gelopen. Ik probeer het schema zo goed mogelijk te volgen, lukt eigenlijk heel goed, maar soms heb je leuke dingen die je liever niet wilt laten schieten. Gelukkig kun je een dag later ook het schema nog invullen voor de dag ervoor, dat doe ik dan ook maar.
Ik heb hetzelde. Ben aan het voorbereiden voor Eindhoven marathon en het schema begint zaterdag en zondag rust. Ik ga dus zondag beginnen, zodat ik zoals ik gewend ben zondag kan rennen. De andere dagen verschuiven dan ook en ik zal in de laatste week(en) kijken of ik dan het schema kan volgen zoals het hoort zodat ik genoeg rust heb voor de marathon.
Ik ben nieuw met sportrusten dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen die hun schema een beetje hebben aangepast
Ik ben nieuw met sportrusten dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen die hun schema een beetje hebben aangepast
- RunningRob - Sportrusten
Ik heb ook het schema een paar dagen verschoven zodat zaterdag en zondag beide benut worden. De trainingen zijn dan dinsdag donderdag zaterdag en zondag. Op einde bleef er dan een erg lange rustperiode over dus daar heb ik gewoon een extra training ingelast. Probleem opgelost 
Ik vind het ook raar dat wanneer je op dag 100 (zondag) een (halve) marathon mag lopen, dat je dan een schema krijgt waarbij je nooit op zondag loopt?? (dag 93, 86, 79, 72, etc zijn allemaal rustdagen)
Ik loop ook het liefst op zaterdag en zondag. Dat kan wanneer je op zaterdag doet vogeltjes kijken
Ik ben net begonnen en zal mijn schema dus twee dagen verschuiven (nu is donderdag mijn vogeltjes kijk dag).
Op het einde van het schema kom ik dan twee "rust" dagen te kort.
Mark/Koen is het het beste om dag 98/99 (rustdagen) te skippen of kan ik beter dag 92 of 94 laten vervallen?
Ik loop ook het liefst op zaterdag en zondag. Dat kan wanneer je op zaterdag doet vogeltjes kijken
Op het einde van het schema kom ik dan twee "rust" dagen te kort.
Mark/Koen is het het beste om dag 98/99 (rustdagen) te skippen of kan ik beter dag 92 of 94 laten vervallen?
Het is sinds kort mogelijk om zelf je startdatum aan te passen (alleen in de eerste 3 weken van je programma). Je kan je startdatum met één of meerdere dagen vervroegen om zodoende andere rustdagen te creëren.
Voorbeeld:
Ik train voor de Amsterdam marathon op zondag 18 oktober. Dag 1 was op zaterdag 12 juli. Dat betekent dat ik op zondag altijd een rustdag heb. Om dit aan te passen verander ik mijn startdatum naar vrijdag 11 juli, mijn rustdagen worden dan zaterdag, maandag en donderdag. In de laatste week heb ik dan alleen 1 extra (rust)dag voor mijn marathon. Eventueel ga ik dan een keer extra vogels kijken.
@Robke
Koen kan je vraag beter beantwoorden, ik heb voornamelijk verstand van website-zaken en ben daarnaast een Sportruster als ieder ander hier.
Ik zal het even aan Koen voorleggen.
Groet,
Mark
Voorbeeld:
Ik train voor de Amsterdam marathon op zondag 18 oktober. Dag 1 was op zaterdag 12 juli. Dat betekent dat ik op zondag altijd een rustdag heb. Om dit aan te passen verander ik mijn startdatum naar vrijdag 11 juli, mijn rustdagen worden dan zaterdag, maandag en donderdag. In de laatste week heb ik dan alleen 1 extra (rust)dag voor mijn marathon. Eventueel ga ik dan een keer extra vogels kijken.
@Robke
Koen kan je vraag beter beantwoorden, ik heb voornamelijk verstand van website-zaken en ben daarnaast een Sportruster als ieder ander hier.
Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
Mark