Marathon Rotterdam (mijn succes story)

Plaats reactie
Rene vdK

Marathon Rotterdam (mijn succes story)

Bericht door Rene vdK »

Na 99 dagen trainen moest het op dag 100 gebeuren....Na 99 dagen trainen en rusten de Marathon Rotterdam. Voor mij een uniek experiment met mezelf. Trainen op hartslag. Voor mij een nieuwe ervaring. In het begin best lastig, maar op Marathon-dag, super om zo getraind te hebben.

Het was, zo als altijd, warm in Rotterdam. Maar door redelijk strak op m'n hartslag te letten heb ik weinig tot geen last van de warmte gehad. Ik voelde wel dat het warm was, maar heb ik heel ontspannen kunnen lopen. M’n hartslag las eigenlijk vanaf het begin al op m’n intensieve marathonhartslag. Maar ik heb me geen moment zorgen er om gemaakt. Ik ben wel op blijven letten dat m’n hartslag niet te snel en te gek omhoog ging.

Onderweg overigens best veel mensen gezien die het moeilijk hadden. Over het hele parcours heb ik lopers gezien die moesten worden bijgestaan door de EHBO en andere hulp. En na 32 kilometer nam het aantal wandelende lopers schrikbarend toe. Ik weet niet of het komt door dat men heeft moeten trainen in de kou en nu in de warmte de marathon lopen. Of een minder goede voorbereiding. Wie zal het zeggen.

Naast het trainen volgens Sportrusten heb ik, als extra voorbereiding op de te verwachte warmte, de dag voor de marathon een litertje ORS naar binnen gewerkt. Misschien heeft dat met ruim voldoende drinken en koelen onderweg, er voor gezorgd dat ik eigenlijk heel lekker gelopen heb. Geen last van kramp o.i.d. Alleen vermoeidheid in de benen de laatste kilometers (totdat je de Coolsingel opdraait en al die mensen die staan voor je te juichen. Dan vergeet je alle pijn en vermoeidheid)

Het is me (voor de derde keer) gelukt om Rotterdam uit te lopen. Dit keer kwam ik (voor mijn gevoel) fit en ontspannen aan de finish met een vette PR: 4:21:19. Een verbetering van ruim 13 minuten.

Ik kan uiteindelijk alleen voor mezelf de conclusie trekken dat Sportrusten voor mij goed gewerkt heeft!!
:D
Bas V

Re: Marathon Rotterdam (mijn succes story)

Bericht door Bas V »

Van harte met je PR Rene! Ik had een heel andere ervaring ha ha.
kikebb

Bericht door kikebb »

Hoi Rene

gefeliciteerd! geweldig dat je je zo goed voelt.
ik heb, behalve vermoeide benen, ook nergens last van. ik was graag wat harder gegaan in de laatste kilometers maar toen dacht ik; ik ga toch wel de eindstreep halen, en dan liever zonder dat het te veel pijn doet :lol: :lol: :lol:

het was mijn eerste marathon, hele mooie ervaring!

groeten, K
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde!
Gezien het warme weer vind ik het extra knap dat je er nog een PR uit hebt weten te persen :D :D

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie