Tempo loopt op ipv af

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Es

Tempo loopt op ipv af

Bericht door Es »

Nog even een vraag:
Mijn tempo’s lopen op en zo ook mijn hartslagen. Kan het zijn dat de vermoeidheid na 14wk wat begint toe te nemen en daardoor hogere hartslagen en waardoor je dus lagere tempo’s loopt?
Mijn rustpols is bijna hetzelfde, schommelt veel maar dat was in het begin ook wel.
Ik heb een lichte blessure (voet) maar heb ik ook al vanaf het begin. Ik heb nog de late week met trainingen staan en dan relatief rustig (2x 12min).
Kunnen jullie uitleggen hoe dat kan met mijn hartslagen en lagere tempo’s die ik nu loop in tegenstelling tot 8 weken geleden bijv?
Groet Esther
RunningRob - Sportrusten

Re: Tempo loopt op ipv af

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Esther,

Als je overtraind bent, dan merk je dat duidelijk aan je rusthartslag. Die is dan echt hoger dan normaal, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Als je last hebt van je voet kun je misschien een training overslaan en/of kijken of er oefeningen voor zijn. Hier vind je meer info:
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/kw ... n-en-tenen

Blijde groet,

Rob
Es

Re: Tempo loopt op ipv af

Bericht door Es »

Dag Rob,
Ik heb oefeningen van de fysio en ben al die tijd onder behandeling. Dis dat zit wel goed.

Ik denk dat ik toch in mijn ademhaling wat deed waardoor mijn hartslag toch omhoog ging. Heb het boek: zuurstofwinst gelezen en de oefeningen hebben al goed geholpen. Lopen met neusademhaling gaat goed en loop alweer sneller daarmee.
Dank voor de reactie en het meedenken!
Gr Esther
Plaats reactie