CPC 28 dagen voor marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Irene66

CPC 28 dagen voor marathon

Bericht door Irene66 »

Komende zondag doe ik mee aan de CPC. Hier had ik me al voor opgegeven voordat ik de keuze maakte om het sportrusten schema te volgen. Volgens mijn eigen schema zou ik vrijdag voluit de 10 km moeten lopen, zondag 14 km op kage marathonhartslag en dinsdag de intensieve training over 9 km. Vraag is waar ik in deze fase verstandig aan doe. Mijn eigen idee is:
Vrijdag 10 km hoge marathonhartslag (ipv voluit)
Zondag halve marathon op marathon hartslag
Dinsdag overslaan/herstel (donderdag schema weer oppakken met vogels kijken)
Graag hoor ik als er andere adviezen zijn.
Met sportieve groet,
Irene
RunningRob - Sportrusten

Re: CPC 28 dagen voor marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Irene,

Ik hoop dat je dit nog leest voor je training, maar ik zou vandaag gewoon rustig aan doen, dus niet trainen of een paar km vogels kijken. De rest van de overzicht is prima!

Succes zondag!

Blijde groet,

Rob
Irene66

Bericht door Irene66 »

Hallo Rob,
Dank voor je reactie. Deze heb ik niet meer op tijd gezien, dus iets minder rustig aan gedaan als je voorstelt. Wel grappig hoe het werkt met het (sportrusten) schema. Voorheen heb ik nooit met schema's gewerkt maar wel rustig aan gedaan een paar dagen voor een halve marathon. Nu geef ik het schema prioriteit. Ik ben benieuwd wat het effect wordt zondag.
Met groet,
Irene
Irene66

Bericht door Irene66 »

Hallo Rob,
Nog even een laatste update: ik heb de CPC gelopen in mijn slechtste tijd ooit (2:06 terwijl ik voorheen onder de 2 uur liep). Had mezelf ten doel gesteld om op marathon hartslag te lopen en energie "over" te houden (gevoel verder te kunnen). Mijn hartslag schoot bij de start meteen omhoog, intensieve hartslag tot hoge marathon hartslag. Ademhaling bleef wel goed en tempo rustig vast gehouden. Bij de finish had ik energie over, alleen mijn benen protesteerden wel. Kreeg na 9 km last van mijn bovenbenen, tegen kramp aan. Vermoed dat dit kwam door (te) intensieve training kort voor CPC en door warmte. Ondanks de slechte tijd kijk ik tevreden terug op de loop, Vond het een goede test en heb onderweg genoten van de sfeer.
Met sportieve groet,
Irene
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Irene,

Dank voor je uitgebreide verslag :)
Succes met het vervolg!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie