Het gaat niet goed. 10km duurloop langzamer ipv sneller
Het gaat niet goed. 10km duurloop langzamer ipv sneller
Beste allemaal,
Net weer een 10km duurloop op zijn snelst gelopen en ipv sneller word ik alleen maar langzamer en eigenlijk gaat het niet goed.
Moet regelmatig wandelen tijdens de training en ook tijdens de 10km heb ik nu wel drie keer moeten wandelen.
Hebben jullie tips.
Met dank Ilse de Jong
Net weer een 10km duurloop op zijn snelst gelopen en ipv sneller word ik alleen maar langzamer en eigenlijk gaat het niet goed.
Moet regelmatig wandelen tijdens de training en ook tijdens de 10km heb ik nu wel drie keer moeten wandelen.
Hebben jullie tips.
Met dank Ilse de Jong
Re: Het gaat niet goed. 10km duurloop langzamer ipv sneller
Hoi,Hier ook langzamer.Wel geen wandelen. 
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Ilse,
Je kunt de hartslagn wel halen tijdens de trainingen?
Ik hoor graag van je,
Rob
En wat is de reden waarom je moet wandelen? Te snel gestart? Bij een 10km kan dit gebeuren, maar in training zou dat niet nodig moeten zijn.vannidejo schreef:Moet regelmatig wandelen tijdens de training en ook tijdens de 10km heb ik nu wel drie keer moeten wandelen.
Je kunt de hartslagn wel halen tijdens de trainingen?
Ik hoor graag van je,
Rob
Hoi Rob,
Ik denk niet dat ik te snel start bij de 10km. I
Daar let ik altijd wel heel bewust op. Ik raak na een km of 4 buiten adem en moet dan wandelen.
Bij de trainingen kost het me veel moeite om op de aangegeven hartslag te lopen. Het leek in het begin van de 100 dagen iets makkelijker te gaan zelfs, dan nu. Ook tijdens de trainingen raak ik na 3 a 4 km buiten adem en moet dan wandelen.
Ik had een bestandje toe willen voegen met de trainingen tot nu toe. Maar krijg steeds de melding dat de extensie niet zijn toegestaan van excel en word. Dus dat gaat niet lukken.
Ik hoop dat je tips hebt. Met dank en hartelijke groet,
Ilse de Jong
Ik denk niet dat ik te snel start bij de 10km. I
Daar let ik altijd wel heel bewust op. Ik raak na een km of 4 buiten adem en moet dan wandelen.
Bij de trainingen kost het me veel moeite om op de aangegeven hartslag te lopen. Het leek in het begin van de 100 dagen iets makkelijker te gaan zelfs, dan nu. Ook tijdens de trainingen raak ik na 3 a 4 km buiten adem en moet dan wandelen.
Ik had een bestandje toe willen voegen met de trainingen tot nu toe. Maar krijg steeds de melding dat de extensie niet zijn toegestaan van excel en word. Dus dat gaat niet lukken.
Ik hoop dat je tips hebt. Met dank en hartelijke groet,
Ilse de Jong
Hoi Ilse,
Ik heb je ingevulde trainingen bekeken, je loopt gewoon veel te snel....
Aan de hand van je 10km tijd heb ik je halve marathon tempo berekend en je loopt, op halve marathon hartslag veel sneller dan dit tempo. Ik zou gaan trainen op 136, 141, 142 in plaats van de huidige hartslagen.
Kun je dat eens proberen en laten weten hoe het gaat?
Succes!
Rob
P.S. bestanden kunnen gestuurd worden naar rob@sportrusten.nl, mocht je nog willen dat ik er naar kijk.
Ik heb je ingevulde trainingen bekeken, je loopt gewoon veel te snel....
Aan de hand van je 10km tijd heb ik je halve marathon tempo berekend en je loopt, op halve marathon hartslag veel sneller dan dit tempo. Ik zou gaan trainen op 136, 141, 142 in plaats van de huidige hartslagen.
Kun je dat eens proberen en laten weten hoe het gaat?
Succes!
Rob
P.S. bestanden kunnen gestuurd worden naar rob@sportrusten.nl, mocht je nog willen dat ik er naar kijk.
Hoi Rob, met dank!!!
Ik ga het proberen. Heb ik iets verkeerd gedaan? Omdat volgens mij deze "hoge" hartslagen wel in mijn schema stonden. Of zijn de hartslagen gewoon te hoog voor mij.
Maakt verder niet uit, maar altijd handig om te weten.
Ik laat je weten hoe het gaat en ga er weer vol goede moed van genieten!
Hartelijke groet,
Ilse de Jong
Ik ga het proberen. Heb ik iets verkeerd gedaan? Omdat volgens mij deze "hoge" hartslagen wel in mijn schema stonden. Of zijn de hartslagen gewoon te hoog voor mij.
Maakt verder niet uit, maar altijd handig om te weten.
Ik laat je weten hoe het gaat en ga er weer vol goede moed van genieten!
Hartelijke groet,
Ilse de Jong
Hoi Ilse,
Succes!
Blijde groet,
Rob
Nee hoor, ik denk alleen dat je omslagpunt op een of andere manier wat hoger is vastgesteld dan dat deze is.vannidejo schreef:Heb ik iets verkeerd gedaan?
Succes!
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob,
Heb mijn trainingen even stilgelegd twee weekjes. Kon ook omdat de Strong Viking, waarvoor ik train, verplaatst is naar twee weken later. Ben nu op een lagere hartslag aan het trainen en dat gaat met twee vingers in de neus.
Hartelijke groet Ilse de Jong
Heb mijn trainingen even stilgelegd twee weekjes. Kon ook omdat de Strong Viking, waarvoor ik train, verplaatst is naar twee weken later. Ben nu op een lagere hartslag aan het trainen en dat gaat met twee vingers in de neus.
Hartelijke groet Ilse de Jong