10K in Brisbane - thx Sportrusten

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Franske

10K in Brisbane - thx Sportrusten

Bericht door Franske »

mijn 100 dagen hadden tot doel beneden een uur te kunnen lopen op de 10K. Ik was voor aanvang meer een jogger met een laag tempo en deed vooral korte loopjes van een km of vijf. Zonder blessures volgde ik trouw het 100 dagen schema en er zat een prima verbetering in mijn tempo en gemoed. Toen kreeg ik door wat verschuivingen in werkschemas een dienstreis naar Australie op mijn pad... Precies op mijn race-day zat ik in Brisbane. pechvogel :-)....
Het is er overdag nu zon 35 graden en superbenauwd. Dat wordt dus een uitdaging. Ik kon mijn 10K natuurlijk uitstellen tot thuiskomst, maar ik besloot het erop te wagen in Brisbane.
Vol goede moed vertrok ik na een ademhalingsoefening om 06.00 u bij een benauwde 25C. Ik ging helemaal stuk en heb twee tussenstops bij een fonteintje moeten maken omdat ik door de hitte niet zonder water verder kon. Mijn hartslagmeter was mijn redding; door deze goed in de gaten te houden en het tempo wat te laten zakken blies ik mezelf net niet op. Het werd 1 uur en 8 minuten. Streeftijd dus niet gehaald maar gezien de hitte en de tussenstops ben ik toch tevreden. En wel genoten van een mooie run langs het water in Brisbane. Ook niet alledaags.
Een maandje rustig aan en dan een nieuw schema is nu mijn plan. Dan haal ik de streeftijd misschien wel; maar het belangrijkste is dat ik fit genoeg ben om 10K te lopen en ervan heb genoten. Bedankt Sportrusten! Groeten Frans
Juut

Re: 10K in Brisbane - thx Sportrusten

Bericht door Juut »

Goed gedaan!
RunningRob - Sportrusten

Re: 10K in Brisbane - thx Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Frans,

Gefelciteerd! Mooie prestatie hoor, zeker gezien de hitte!

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie