Alsnog inschrijven voor Rotterdam marathon?

Plaats reactie
Paul Pascha

Alsnog inschrijven voor Rotterdam marathon?

Bericht door Paul Pascha »

In oktober heb ik mijn eerste marathon gelopen in Amsterdam, volgens een traditioneel (beginners) schema. Sindsdien heb ik wat gas terug genomen en naar volle tevredenheid de halve marathon van Egmond en afgelopen zondag de 30km Groet uit Schoorl Run gelopen. Tussendoor heb ik enkele langere duurlopen gedaan waarbij m'n weekgemiddelde steeds rond de 30/35 km lag.

Hoewel ik hem altijd in m'n achterhoofd heb gehouden ben ik niet gericht gaan trainen voor de Rotterdam marathon. Na Egmond en Schoorl ben ik nu toch geneigd me alsnog in te schrijven. Met nog 8 weken te gaan vraag ik me af of ik dan het beste weer kan instromen in een traditioneel marathonschema of dat ik alsnog de laatste 8 weken van het 14km schema kan volgen.

Ben benieuwd naar jullie mening!
Marjolein30

Re: Alsnog inschrijven voor Rotterdam marathon?

Bericht door Marjolein30 »

Hoi!

Wat een mooi plan om in Rotterdam te gaan lopen. Ik doe ook mee!

Ik heb vorig jaar eenzelfde situatie gehad: ik deed al langere duurlopen, tot 23km, liep zo'n beetje 35km/week en omdat ik toch steeds blessures had kreeg ik het plan om het schema te 'testen' in een marathon in December. Ben toen in week 8 van het sportrusten schema ingestapt (wel beetje gesmokkeld met de afstanden en één van de trainingen steeds door crosstraining vervangen) en heb zonder problemen de marathon in December uitgelopen!

Het is dus prima mogelijk :) en ik zou zeggen zeker met de basis die jij nu al hebt!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Paul,

Moet lukken met jouw ervaring. Het Sportrusten schema zit ook rond de 35 km per week 8 weken voor het einde, dus ik zou het schema dan ook op dat punt oppakken.

Succes!

Met blijde groet,

Rob
Paul Pascha

Bericht door Paul Pascha »

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ervoor!
Plaats reactie