Schommelende hartslag tijdens training.

Plaats reactie
IngridBannink

Schommelende hartslag tijdens training.

Bericht door IngridBannink »

Hoi, ik liep vandaag weer op marathontempo, maar mijn horloge lijkt wat kuren te hebben. De hartslag gaat steeds van 140 naar 160/165. Een hele tijd bleef het 163 en toen ik ging wandelen, zat ik na 4 seconden al op 137. Vervolgens ging ik onmiddellijk weer rustig hardlopen en zat ik na 2 seconden weer op 161. En dat, terwijl ik heel relaxed liep wat normaliter een hartslag van 140 betekent.

Mijn vraag voordat ik naar de winkel ga om een nieuw horloge te kopen is of meer mensen hier ervaring mee hebben? Kan een hartslag zoveel schommelen? Als dat wel zo is, is het jammer om een nieuw horloge te kopen.

Die van mij is trouwens 1 jaar oud, een Polar, maar ik gebruik de sensor van een ander polar-horloge; ik zal ook eens kijken of ik horloge en sensor op elkaar kan afstemmen. Dat had ik met mijn eigen sensor wel gedaan, maar die doet het niet meer goed sinds hij een nieuwe batterij heeft.
RunningRob - Sportrusten

Re: Schommelende hartslag tijdens training.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ingrid,

Een paar opmerkingen:
- Maak de band goed nat voor je gaat lopen, dit verbetert het contact tussen de sensor en de huid.
- Hoe oud is je band? Mijn ervaring is dat bij gemiddeld 3 keer gebruik in de week, de band na plm. 2 jaar kuren begint te krijgen. Bij Polar kun je de borstband los bijbestellen.
- Was de band regelmatig of spoel hem goed na ieder gebruik.

Blijde groet,

Rob
IngridBannink

Hoi Rob,

Ben ik even blij dat ik mijn vraag hier stelde. Aan die band heb ik nooit gedacht. Dank voor je antwoord Rob!! Ik heb 'm gelijk goed schoongemaakt en ben benieuwd hoe het vrijdag is als ik weer ga lopen.

groet,
Ingrid
IngridBannink

Dag Rob,

Nou, mijn horloge werkt weer helemaal perfect en geeft de goede hartslag aan. Ik heb mijn band in de wasmachine gedaan en ook goed schoongeboend. Dank voor de tip, ik koop dus geen ander horloge.

Groet,
Ingrid
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Goed te horen! Blij dat het gewerkt heeft :)

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie