Logica trainingen
Logica trainingen
Ik train momenteel
1x bootcamp (weinig rennen, veel oefeningen)
2 intensieve
1 iets langere training
Ik sla het vogels kijken dus over.
Nu merk ik:
Ik wordt niet sneller
Ik voel me moe, en er beginnen pijntjes te komen
Mijn 1/2 marathon hartslag is 143 a 144, maar alle trainingen (vorige en deze week) liggen allemaal in de D3 zone (153, 154, 148). Klopt dit wel? En wat raad je me aan?
1x bootcamp (weinig rennen, veel oefeningen)
2 intensieve
1 iets langere training
Ik sla het vogels kijken dus over.
Nu merk ik:
Ik wordt niet sneller
Ik voel me moe, en er beginnen pijntjes te komen
Mijn 1/2 marathon hartslag is 143 a 144, maar alle trainingen (vorige en deze week) liggen allemaal in de D3 zone (153, 154, 148). Klopt dit wel? En wat raad je me aan?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Logica trainingen
Hoi Femke,
Je hebt gelijk, ik zoek het uit. Dat is wel raar.
Maar als ik je trainingstijden bekijk, lijkt me 143 / 144 ook wel aan de lage kant.
Kun je alle de hartslagen met 5 verlagen en dan even kijken hoe het gaat?
Laat je dit even weten?
Blijde groet,
Rob
Je hebt gelijk, ik zoek het uit. Dat is wel raar.
Maar als ik je trainingstijden bekijk, lijkt me 143 / 144 ook wel aan de lage kant.
Kun je alle de hartslagen met 5 verlagen en dan even kijken hoe het gaat?
Laat je dit even weten?
Blijde groet,
Rob
Het trainen op 5 hartslagen lager gaat beter. Kun jij mijn schema aanpassen? En op welke hartslag loop ik straks de halve marathon?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Femke,
Vanaf kilometer 17 kun je de hartslagen loslaten. Je intensieve trainingen zorgen ervoor dat je ook de laatste 4 kilometer je tempo kunt vasthouden, je hartslag zal wat verder oplopen.
*LET OP: als je bij de start met een veel hogere hartslag zit dan normaal, zorg dan dat je wat rustiger begint. Geen paniek. Na een kilometer of 3 is je hartslag bedaard en kun je de snelheid wat opvoeren
Blijde groet,
Rob
Dit kun je zelf doen, als je je omslagpunt met 5 slagen verlaagd, dan wordt je schema ook aangepast.FemkePS schreef:Kun jij mijn schema aanpassen?
Je begint de halve marathon op je laagste halve marathonhartslag uit je schema. Je begint op je laagste halve marathonhartslag en tot 10 kilometer loopt je hartslag langzaam op naar je hoogste halve marathonhartslag uit je schema.FemkePS schreef:En op welke hartslag loop ik straks de halve marathon?
Vanaf kilometer 17 kun je de hartslagen loslaten. Je intensieve trainingen zorgen ervoor dat je ook de laatste 4 kilometer je tempo kunt vasthouden, je hartslag zal wat verder oplopen.
*LET OP: als je bij de start met een veel hogere hartslag zit dan normaal, zorg dan dat je wat rustiger begint. Geen paniek. Na een kilometer of 3 is je hartslag bedaard en kun je de snelheid wat opvoeren
Blijde groet,
Rob