Ha mensen,
Even een korte vraag. Gisteren heb ik mijn eerste 10 km gelopen in mijn schema. Dit was een crossloop in de blubber dus een PR zat er natuurlijk niet in. Uiteindelijk heb ik er 42 min. overgedaan (blij met mijn 5de plaats) maar op de weg loop ik natuurlijk sneller (40minuten).
Mijn gemiddelde hartslag was 175, laatste 500m zelf 179 ( ja, ik ben flink stuk gegaan).
Mijn anearobe drempel ligt volgens een in inspannings test van maart 2017 op 170.
Moet ik mijn gegevens voor het schema wijzigen of niet?
Als vast dank, groet Camiel
Klopt mijn omslagpunt nog?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Klopt mijn omslagpunt nog?
Hoi Camiel,
Ik zou hem nog even op 170 laten staan, bij een crossloop kan je hartslag nog wel eens op en neer gaan, door de wisselende omstandigheden en ik weet eerlijk gezegd niet of dan je gemiddelde hartslag nog representatief is voor je omslagpunt.
Bovendien verandert je omslagpunt nooit sterk, en als deze goed is bepaald bij de inspanningstest dan geld deze nog steeds.
Blijde groet,
Rob
Ik zou hem nog even op 170 laten staan, bij een crossloop kan je hartslag nog wel eens op en neer gaan, door de wisselende omstandigheden en ik weet eerlijk gezegd niet of dan je gemiddelde hartslag nog representatief is voor je omslagpunt.
Bovendien verandert je omslagpunt nooit sterk, en als deze goed is bepaald bij de inspanningstest dan geld deze nog steeds.
Blijde groet,
Rob
Re: Klopt mijn omslagpunt nog?
Dankje!!