Malaga 10 dec 2017

Plaats reactie
Marcel van Rijswijk

Malaga 10 dec 2017

Bericht door Marcel van Rijswijk »

Uit een blessure tijd van 3 mnd. met een ontstoken( hiel voetplaat spier aanhechting) op 1 sept 2017 toch begonnen met de 14K training. Ik keek er al langer naar uit om het te doen, maar nu werd ik gedwongen om deze training op te starten om de belasting voor de voet niet te zwaar te maken. Met ingetapte voet de 100 dagen training gestart en links en recht zelfs wat trainingen moeten laten liggen ivm de opspelende blessure. Mijn hartslag en Vmax is mij bekend van mijn regelmatige sportkeuringen bij de sportarts. na 24 traditionele Marathons sinds 2010 en de eerste op mijn 50e, zou dit er een met een andere training worden. Het doel is om op 10 dec 2017 de malaga marathon te volbrengen. Let wel volbrengen en de tijd laten varen. De training ging eigenlijk zonder te veel moeite zoals ik eerst gewend was. De voet zal het ook niet aankunnen, dat voelde ik wel. Maar mijn lichaam en conditie ging toch vooruit en kwam op stoom. De 100 dagen training naderde zijn eindpunt en het ging goed. Met als doelstelling was op een rustig tempo en op lage hartslag de Marathon te volbrengen.
Nu is dat op 10 december gelukt in Malaga met een rustig tempo en in een eindtijd van 4.36 uur. Zonder opspelende blessjure en kramp en ander narigheid. Nee, ik ga ervoor. Ik train nooit anders meer en had nog veel energie over om iets te kunnen versnellen. Dus dit tevreden....
RunningRob - Sportrusten

Re: Malaga 10 dec 2017

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hulde, gefeliciteerd! Wat een mooi verhaal :D :)

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie