Roparun

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
LoesvdB

Roparun

Bericht door LoesvdB »

Gister was mijn dag 100. Helaas geen marathon door veel gemiste trainingen de laatste weken, maar wel een fijne 7 heuvels. Wel enorm fan van het sportrusten, dus wil het gebruiken voor mijn voorbereiding op de roparun in mei. Ik dacht zelf aan het halve marathonschema (voor utrecht) om mijn tempo wat hoger te krijgen, maar ben benieuwd of jullie ervaring hebben met sportrusten voor de roparun.

Groetjes! Loes
RunningRob - Sportrusten

Re: Roparun

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Loes,

Ikzelf heb geen ervaring met de Roparun, maar als je vragen hebt zou je Paula Benders eens kunnen vragen:
https://www.facebook.com/paula.benders.7?fref=ts
Zij is Sportrusten trainster en Roparun loopster!

Het halvre marathonschema is uiteraard prima als training.

Met blijde groet,

Rob
Maus

Bericht door Maus »

De Roparun is een geweldig avontuur!
Ik doe met mijn team al 8 jaar mee, en hem hem zelf dit jaar gelopen.
Maar de Roparun is geen duurloop, het is een estafetteloop.
Als loper loop je weliswaar in totaal ruim anderhalve marathon, maar je loopt steeds korte stukken en hebt dan een tijdje rust.
Wij lopen iedere keer 1 km en hebben dan 3 km rust, in blokken van zo'n 50 km. En je loopt zowel overdag als 's nachts, en hebt weinig rust tussendoor.
Onze ervaring is dat interval training een goede voorbereiding is op de Roparun, meer dan alleen duurlopen lopen.
En een goede mentale weerbaarheid helpt ook.

Ik heb nog geen ervaring met de sportrusten methode, ga er eind december mee beginnen.
LoesvdB

Bericht door LoesvdB »

Dank Maurice, voor het delen van je ervaring. Lijkt me inderdaad een enorm avontuur. Zal na de 100 dagen extra intervallen gaan doen. Dank voor de tip
Plaats reactie