10 km PR?
10 km PR?
Hallo,
Vorige week heb ik voor het eerst een marathon gelopen, met sportrusten. Ik ben erg enthousiast over sportrusten en ben lid geworden. Nu wil ik in februari een 10 km lopen. Dit deed ik al vaker, maar ik zou nu mijn pr (57m) wel willen verbeteren. Kan je dit instellen in het 100 dagen schema?
Groetjes Bobbi
Vorige week heb ik voor het eerst een marathon gelopen, met sportrusten. Ik ben erg enthousiast over sportrusten en ben lid geworden. Nu wil ik in februari een 10 km lopen. Dit deed ik al vaker, maar ik zou nu mijn pr (57m) wel willen verbeteren. Kan je dit instellen in het 100 dagen schema?
Groetjes Bobbi
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10 km PR?
Hoi Bobbi,
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde!
Ik las je verslag in de andere post.
Er is een 10km schema in het Sportrusten aanbod.
Het 10km schema gaat er vanuit dat je comfortabel een 10km kunt uitlopen.
Als je echt voor een PR gaat zou ik de intensiefste training zo snel mogelijk lopen. Dit verhoogt je basissnelheid.
Eventueel mag je hem ook als interval lopen, b.v. 500 meter snel, 250 meter rustig en dit herhalen totdat je de gewenste afstand gelopen hebt.
Met blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde!
Ik las je verslag in de andere post.
Er is een 10km schema in het Sportrusten aanbod.
Het 10km schema gaat er vanuit dat je comfortabel een 10km kunt uitlopen.
Als je echt voor een PR gaat zou ik de intensiefste training zo snel mogelijk lopen. Dit verhoogt je basissnelheid.
Eventueel mag je hem ook als interval lopen, b.v. 500 meter snel, 250 meter rustig en dit herhalen totdat je de gewenste afstand gelopen hebt.
Met blijde groet,
Rob
Hoi Rob,
Dank voor je antwoord. Ik ga het proberen. Je hoort er weer van
Groetjes Bobbi
Dank voor je antwoord. Ik ga het proberen. Je hoort er weer van
Groetjes Bobbi
Hallo Rob,
Is het misschien ook mogelijk dat je mijn schema aanpast? Of kan ik bijvoorbeeld bij week 4 beginnen. Alhoewel dan ook nog trainingen van 3 of 4 km voorkomen. Dat vind ik echt te kort.
Groetjes Bobbi
Is het misschien ook mogelijk dat je mijn schema aanpast? Of kan ik bijvoorbeeld bij week 4 beginnen. Alhoewel dan ook nog trainingen van 3 of 4 km voorkomen. Dat vind ik echt te kort.
Groetjes Bobbi
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Bobbi,
Ik begrijp je probleem. Ik heb echter geen mogelijkheden om een schema individueel aan te passen.
Wat je kunt doen is alle afstanden maal 1,5 doen, en die afstanden lopen.
Bij het invullen van het resultaat kun je dan gewoon de werkelijk gelopen afstand invullen.
Kun je daarmee uit de voeten?
Blijde groet,
Rob
Ik begrijp je probleem. Ik heb echter geen mogelijkheden om een schema individueel aan te passen.
Wat je kunt doen is alle afstanden maal 1,5 doen, en die afstanden lopen.
Bij het invullen van het resultaat kun je dan gewoon de werkelijk gelopen afstand invullen.
Kun je daarmee uit de voeten?
Blijde groet,
Rob
Ja, dat is prima. Ik ga gewoon wat verder lopen dan het schema aangeeft
Bedankt
Bedankt