ademhaling in bed

Plaats reactie
IreneN

ademhaling in bed

Bericht door IreneN »

Beste Rob, De ademhalingsoefening in bed(rare vraag mischien) -ik lig vrijwel gelijk op mijn zij. Zo slaap ik graag in. Kan dat ook ipv op de rug ademen? En vraag 2 ik word soms duizelig van de oefeningen.Hoe kan dat?

vriendelijke groet Irene
RunningRob - Sportrusten

Re: ademhaling in bed

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Irene,

Leuke vraag, ik heb hier nooit over nagedacht. Ik doe de ademhalingsoefening wanneer het me uitkomt, of wanneer ik merk dat ik onrustig ben, en in bed soms op mijn zij, soms op mijn rug....

Als je duizelig wordt van de oefening dan die je waarschijnlijk te goed je best. Probeer meer te ontspannen en niet meer lucht uit te blazen dan je normaal doet. Adme alleen langzamer uit of pauzeer tussen het uit en inademen.

Met blijde goret,

Rob
Marjan De prins

Bericht door Marjan De prins »

ik doe mijn ademhalingsoefingen ook in bed. Bij de 2 minuten van 's morgens merk ik dat de harstslag lager is als ik de oefening op mijn rug doe. Die van 10minuten 's avonds doe ik meestal wel op mijn zij, hierbij meet ik mijn hartslag toch niet. Maar ik haal nooit die 10minuten denk ik. Volgens mij val ik altijd in slaap tijdens de oefening voor de 10 minuten om zijn. Is dit erg? of juist goed?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Marjan De prins schreef:Volgens mij val ik altijd in slaap tijdens de oefening voor de 10 minuten om zijn. Is dit erg? of juist goed?
Dit is prima, een doel is ook te ontspannen en wat is er nu meer onsspannender dan slapen :D

Door de oefening dagelijks te doen wen je jezelf aan deze betere ademhaling. En op een gegeven moment zit deze ademhaling "in je systeem". De herhaling is belangrijker dan de lengte. :)

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie