Beste mensen van sportrusten
Zondag heb ik mijn eerste HM in Amsterdam gelopen.
Ik heb er gemengde gevoelens over.
Na 1KM was mijn hartslag al 164 (mijn omslagpunt) met een max van 209. Ik was best zenuwachtig en zag er tegen op gezien het warme weer. Het lukte mij niet om de hartslag naar beneden te krijgen.
Ik had juist Amsterdam uitgezocht omdat: oktober niet te warm, niet te koud. Werkelijkheid was totaal anders. Meer dan 20 graden. De eerste 7K ging best wel goed, maar na de 7K liepen we buiten Amsterdam, volop in de zon. Stress bij mij.
Heb veel gedronken en daar ook de tijd voor genomen. Ook de nodige bananen gegeten. Aan het eind toch wel veel gewandeld om de hartslag naar beneden te krijgen.
Ik had gehoopt om een tijd van 2 uur 30. Het is 2 uur 43 geworden. Op zich ben ik ook wel trots, dat ik op mijn 53ste een HM heb gelopen.
Volgend jaar gaan mijn man en ik de HM in Berlijn lopen in april. Nu maar hopen dat het niet te warm is.
Het schema heb ik goed gevolgd, in de zomer wel een paar keer een training geskipt door de warmte.
Ik merkte wel dat ik richting 15 oktober toch wel moe was door de 4 trainingen in de week. Het ging toch iets minder lekker.
Voor de HM van Berlijn wil ik graag weer via sportrusten de voorbereiding doen.
Is het schema ook te doen met 3x in de week trainen?
Groetjes Herma
Mixed feeling over HM Amsterdam
- RunningRob - Sportrusten
Re: Mixed feeling over HM Amsterdam
Hoi Herma,
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde!
Als je merkt dat je moe wordt is het geen probleem, zelfs gewenst, om een training over te slaan.
Je kunt dit ook zien aan je rusthartslag. En als je dan op 3 trainingen per week uitkomt heb ik hier niet zoveel moeite mee.
Met blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde!
Als je merkt dat je moe wordt is het geen probleem, zelfs gewenst, om een training over te slaan.
Je kunt dit ook zien aan je rusthartslag. En als je dan op 3 trainingen per week uitkomt heb ik hier niet zoveel moeite mee.
Met blijde groet,
Rob