Marathon Amsterdam

Plaats reactie
HenkvdM

Marathon Amsterdam

Bericht door HenkvdM »

Ik (bouwjaar 1954) heb mij aan het 100 dagen schema gehouden en heb heerlijk getraind. Dat resulteerde in een tempo van 6 min/km bij een hartslag van 123. Bij het begin van de marathon kreeg ik mijn hartslag niet in mijn 'marathon zone (121 - 126)'. Ben toen voorzichtiger gaan lopen. Het was mijn eerste marathon en ik wist absoluut niet wat mij te wachten stond. Heb de pacer 4:30 voorbij laten gaan. Hartslag nog steeds niet op orde. Heb mij uiteindelijk aangesloten bij de pacer 5:00. Ging prima, maar mijn hartslag nog steeds niet in de marathon zone. Ben vanaf Ouderkerk in mijn eigen tempo verder gegaan. Liep heerlijk en haalde constant lopers in. Hartslag nu tussen de 141 en 150 (mijn omslagpunt is 148). Gemiddelde hartslag gedurende de marathon: 141. Heb een kwartier goedgemaakt en finishte in 4:45. Volgens de omstanders liep ik tot het eind toe soepel en maakte ik een fitte indruk. Heb geen enkele keer gelopen. Onderweg geen enkele keer een inzinking gehad.
Na afloop voelde ik mij niet uitgewoond. Vandaag gewoon gaan werken en had geen enkel probleem met het trap-lopen. Natuurlijk wel een beetje een stram gevoel. Rustpols was vanochtend 58, normaal schommelt deze tussen de 43 en 47.
Al met al een hele fijne beleving en een heerlijk trainingsschema. Wat er met mijn hartslag mis ging? Geen idee.

Met vriendelijke groet,

Henk van der Mast
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon Amsterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Henk,

Gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde!

Dank voor je verslag!
Ik denk dat het weer toch je parten heeft gespeeld. De een is er wat gevoeliger voor dan de ander.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie