Blessure
Blessure
Hoeveel trainingen kun je missen door een blessure? Die vraag stelt ik me, nu ik herstellende ben van een heup(pees)blessure. Dry-needling om de bilspieren te laten ontspannen en oefeningen om de kuitspieren en hamstring langer te maken werken zeer goed, maar de tijd schrijdt ook voort. Wanneer kan ik weer hardlopen en moet ik mijn doel, de marathon van malaga op 10 december, laten schieten en overstappen naar de Halve marathon? ik heb zelf max. 3 weken niet trainen als ultimatum gesteld.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Blessure
Hoi,
We stellen dat als je 80% van de trainingen doet, we blij zijn.
Maar het hangt ook af van hoe goed je de 100 dagen af kunt maken.
Dus als je na die drie weken snel de trainingen weer op niveau kunt doen, zie ik het nog wel zitten.
Laat maar even weten hoe het gaat
met blijde groet,
Rob
We stellen dat als je 80% van de trainingen doet, we blij zijn.
Maar het hangt ook af van hoe goed je de 100 dagen af kunt maken.
Dus als je na die drie weken snel de trainingen weer op niveau kunt doen, zie ik het nog wel zitten.
Laat maar even weten hoe het gaat
met blijde groet,
Rob
3 weken zijn voorbij, de blessure herstelt goed en de oefeningen die ik doe zijn ook prima voor versterken beenspieren en verbeteren core-stability. Iets wat door veel lopers schromelijk wordt onderschat. De blessure als nadeel heeft dus ook zijn voordelen.
Echter, ik ben nog niet volledig hersteld en zit nu wel op het punt van het minimaal vereiste percentage trainingen.
Malaga op 10 december wordt dus een citytrip in plaats van een marathontrip. Helaas, maar het is niet anders.
Ik zal na volledig herstel een marathondoel dicht bij huis gaan zoeken in 2018. Vraag is: kan ik dan gewoon nog werken met dit schema?
Echter, ik ben nog niet volledig hersteld en zit nu wel op het punt van het minimaal vereiste percentage trainingen.
Malaga op 10 december wordt dus een citytrip in plaats van een marathontrip. Helaas, maar het is niet anders.
Ik zal na volledig herstel een marathondoel dicht bij huis gaan zoeken in 2018. Vraag is: kan ik dan gewoon nog werken met dit schema?
- RunningRob - Sportrusten
Dit is prima, als je een nieuw doel hebt gevonden, geef het dan even door dan resetten we je schema zodat je een nieuwe 100 dagen kunt beginnen.evdlinde@tln.nl schreef:Ik zal na volledig herstel een marathondoel dicht bij huis gaan zoeken in 2018. Vraag is: kan ik dan gewoon nog werken met dit schema?
met blijde groet,
Rob