Hallo!
Afgelopen maanden heb ik jullie schema gevolgd voor de halve marathon, en die daardoor afgelopen weekend prima kunnen uitlopen!
In eerste instantie heb ik vastgehouden aan de halve marathon hartslag waarop ik ook heb getraind, namelijk 163. Na 10 kilometer merkte ik dat ik relatief veel energie nog over had, en ben harder gaan lopen. Dat ging prima, mijn gemiddelde hartslag over de halve marathon was uiteindelijk 170. Ik heb hem uiteindelijk uitgelopen in 2 uur en 20 minuten.
Hoe kan ik hier voor een volgende halve marathon het beste op anticiperen? Ook al op een hogere hartslag trainen? (Die dan niet meer helemaal klopt met de tabellen.) Of trainen op de hartslag volgens de tabellen en dan bij de halve marathon zelf vanaf het begin met een iets hogere hartslag lopen?
Alvast bedankt!
Eva
Verhogen halve marathon hartslag?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Verhogen halve marathon hartslag?
Hoi Eva,
De beste methode voor het meten van je halve marathonhartslag is het lopen van een halve marathon
Nu is het wel zo dat je trainingshartslag er iets onder mag liggen, want je hartslag loopt op tijdens de halve marathon en anders zou je dus in een hoger tempo trainen dan ik in werkelijkheid in de halve marathon zou lopen.
Ik zou dus een trainingshartslag van 165 tot 170 aanhouden voor het vervolg.
Succes!
Met blijde groet,
Rob
De beste methode voor het meten van je halve marathonhartslag is het lopen van een halve marathon
Nu is het wel zo dat je trainingshartslag er iets onder mag liggen, want je hartslag loopt op tijdens de halve marathon en anders zou je dus in een hoger tempo trainen dan ik in werkelijkheid in de halve marathon zou lopen.
Ik zou dus een trainingshartslag van 165 tot 170 aanhouden voor het vervolg.
Succes!
Met blijde groet,
Rob
Re: Verhogen halve marathon hartslag?
Hartstikke bedankt!