Ik heb gisteren de halve marathon gelopen in Breda, de Singelloop. In het trainingsprogramma richting een hele marathon (Valencia, 19 november samen met collega) past die natuurlijk niet, maar mijn collega die volgens een traditioneel schema loopt sleepte me mee, en stiekum wilde ik zelf ook wel weer even ervaren of die 21km haalbaar zijn...
Ondanks voornemens om er een rustige duurloop van te maken op marathonsnelheid kon ik het niet laten die vanaf 15km lós te laten en te gaan voor een tijd binnen de 2 uur. Heb heerlijk gelopen en geen spijt!
Máár... aankomende zondag is de marathon in hometown Eindhoven... en collega wil ook daar de halve wel lopen. Ik heb er (ondanks lichte spierpijn van gisteren) nu alweer zin in!
Doen of laten? Help!
Stiekum tóch een halve op weg naar de hele...
-
WendyHermans
Re: Stiekum tóch een halve op weg naar de hele...
Hoi Wendy,
Op zich helemaal niet erg om een halve marathon te lopen. Maar het is wel aan te raden om vervolgens een training over te slaan en te beginnen met vogels kijken, hoe dat voelt. Als je nog een halve wilt lopen in dezelfde week en je rust hartslag is op hetzelfde niveau is dat volgens mij best mogelijk, maar neem wel voldoende rust voor en na die halve.
Geniet ervan en hou je lichaam en hartslag in de gaten. Succes!
Maarten
Op zich helemaal niet erg om een halve marathon te lopen. Maar het is wel aan te raden om vervolgens een training over te slaan en te beginnen met vogels kijken, hoe dat voelt. Als je nog een halve wilt lopen in dezelfde week en je rust hartslag is op hetzelfde niveau is dat volgens mij best mogelijk, maar neem wel voldoende rust voor en na die halve.
Geniet ervan en hou je lichaam en hartslag in de gaten. Succes!
Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
-
WendyHermans
Re: Stiekum tóch een halve op weg naar de hele...
Hoi Maarten,
Dank voor je reactie! De vraag stellen was 'm zelf eigenlijk al beantwoorden...
Toen ik afgelopen de week na die halve weer een eerste keer 'vogels heb gekeken', merkte ik pas hoe vermoeid m'n benen nog waren. Toen ook besefte ik dat het echt niet verstandig is wéér een halve te lopen met publiek en dus druk om te presteren.
Het was fijn, de Singelloop in Breda, ik heb lekker gelopen, ben de man met de hamer niet tegen gekomen en heb nu het volste vertrouwen dat ik de hele marathon ga halen. Dat is voldoende
Dus ik ben weer lekker terug in m'n trainingsschema, en ga morgen hier in Eindhoven alle andere lopers wel aanmoedigen
Dank voor je reactie! De vraag stellen was 'm zelf eigenlijk al beantwoorden...
Toen ik afgelopen de week na die halve weer een eerste keer 'vogels heb gekeken', merkte ik pas hoe vermoeid m'n benen nog waren. Toen ook besefte ik dat het echt niet verstandig is wéér een halve te lopen met publiek en dus druk om te presteren.
Het was fijn, de Singelloop in Breda, ik heb lekker gelopen, ben de man met de hamer niet tegen gekomen en heb nu het volste vertrouwen dat ik de hele marathon ga halen. Dat is voldoende
Dus ik ben weer lekker terug in m'n trainingsschema, en ga morgen hier in Eindhoven alle andere lopers wel aanmoedigen