Moeite om hoge marathon Hf te bereiken

Plaats reactie
jaspervedder

Moeite om hoge marathon Hf te bereiken

Bericht door jaspervedder »

Met veel plezier train ik nu volgens het sportrustenschema. Alleen kost het moeite om de hoge Hf te bereiken tijdens de afstand van 7 km (volgens schema) Ik merk dat ik heel hard moet lopen op deze hoge Hf (167) te bereiken. M.a.g. dat ik te hard start en eind van de rit mijn Hf weer aande hoge kant blijkt (171) Ik lijk meer op diesel die zijn Hf langzaam opvoert, waardoor ik uiteindelijk op meer km uitkom Zeg dat ik 2a 3 km nodig heb op warm te worden, dan die 7 km in hoge Hf en dan nog 2 km uitlopen. Totaal 11 km. Is dit te veel hebben meer mensen dit?
RunningRob - Sportrusten

Re: Moeite om hoge marathon Hf te bereiken

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Wel herkenbaar hoor, ik heb ook regelmatig moeite om de hoge hartslagen te halen.
Maar in principe pak je het goed aan, inlopen, tempo, uitlopen.

Wel is het zo dat je eerst rustig kan warmlopen, en dan begint met de 7 kilometer. Je laat dan rustig de hartslag oplopen tot de trainingshartslag en probeert die dan vol te houden tot je 7km hebt gelopen.

Je hoeft dus niet pas de 7km te starten als je de hartslag hebt bereikt. En als dan blijkt dat je gemiddelde hartslag lager is dan de trainingshartslag is dat geen enkel probleem.

Met blijde groet,

Rob
jaspervedder

Re: Moeite om hoge marathon Hf te bereiken

Bericht door jaspervedder »

Rob, dank je wel Dan ben ik op de goede weg

Sportieve groet,
Jasper
Plaats reactie