Koude douche

Plaats reactie
Sikke

Koude douche

Bericht door Sikke »

Ik douche nu sinds eind december elke dag ca. 2 min koud, maar heb er weleens last van dat ik dan een paar uur later nog een gevoel heb dat ik koud ben. Heeft iemand daar ook weleens last van?
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: Koude douche

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag Sikke,

Tijdens de Cool Challenge, waar ik elke dag in januari 90 seconden koud afdouchte, had ik daar af en toe last van. Ik heb berichten gelezen van andere deelnemers die hetzelfde hadden.

Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
kooi

Bericht door kooi »

Vanaf medio januari ben ik begonnen met 1 a 1,5 min. koude douchen om mijn weerstand positief te beïnvloeden. Helaas heeft dit geen resultaat gehad. Ben al een week zwaar verkouden.

Mvrgr
Jan
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Inmiddels weer beter Jan? Ik heb koud gedoucht en in natuurwater gezwommen in de winter, en heb mazzel: niet ziek geweest. Groet, Koen
kooi

Bericht door kooi »

Ja, Koen ik ben weer beter na een antibiotica kuurtje van een week.
egbert

Bericht door egbert »

Hallo. Is het de bedoeling dat je bij het koude douchen het hoofd "ontziet", of mag/behoort het hoofd ook onder de straal. ?
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Egbert, in het begin is het prima om je hoofd te ontzien. Maar als het prettig voelt mag je zeker ook je hoofd onder de koude straat doen. Koen
donstra

Bericht door donstra »

Ik douche nu een maand koud. Ik kan er nog moeilijk aan wennen eerlijk gezegd. Ook aangezien mijn schouders verstijven als ik er onder sta. Ik heb 2 jaar lang pijn gehad in mijn schouders. Dat is nu gelukkig over maar tijdens de koude douche doet het juist op die plekken nog erg zeer. Meer mensen met dit soort ervaringen? De rest van me lichaam voelt wel prima bij koude.
jandechocolademan

Bericht door jandechocolademan »

ben nu 2 maanden bezig met het koud douchen,in eerste instantie warm begonnen en daarna koud afdouchen maar sinds een week of 3 alleen onder de koude douche.
zodra je je ademhaling gevonden hebt merk ik dat je lichaam vrij snel het koude water accepteert en kun je rustig verder gaan met insoppen en afspoelen.
ik merk ,maar dat is mijn persoonlijke ervaring ,dat ik een stuk energieker onder de douche vandaan stap .
ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die helemaal zijn over gestapt naar het koude douchen
p.s. heb geen last van verkoudheid of zere spieren

groeten Jan
Stouwe

Bericht door Stouwe »

Ik ben sinds de cool challange '16 ook geheel koud gaan douchen. Sinds de zomer deed ik alleen koud afdouchen. Ik vroeg me ook af: Maakt dit fysiologisch nog een groot verschil? Is die 1 of 2 minuten inderdaad genoeg of is het gewoon hoe langer hoe beter?
Het is best heftig en wennen, maar inderdaad na een tijdje wend het wel. Ik vind het na het sporten ook fijner dan wanner ik slaperig uit bed stap.
Of ik er echt gezonder van wordt dat gaan we op de lange termijn wel zien. Normaal gesproken ben ik elk jaar in december een week ziek, die heb ik dit jaar niet gehad. Het is alleen zo lastig aan te geven of dit komt door de koude douche..
Plaats reactie