Een laatste advies

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
DennisK

Een laatste advies

Bericht door DennisK »

Nog een kleine 2 tal weken en dan is de marathon van Amsterdam.
Heb toch wat langere test lopen gedaan ( dam tot dam en de halve van Texel) deze gingen zeer goed.
Nu ga ik de laatste week in aangaande de normale trainingen echter voel ik wat kleien "pijntjes" en vermoeidheid.
Wat is wijsheid , toch deze week nog even vol er tegen aan of een alternatief? En indien een alternatief ,wat is verstandig?
De laatste week is alleen een kwestie van bijhouden toch?

mvg Dennis
korz

Re: Een laatste advies

Bericht door korz »

Hi

Laatste week is gewoon 2x 12 minuten op marathon tempo. Dus erg relaxed.
Het is niet erg om een week over te slaan. Je kunt ook de intensieve training op een lagere hartslag doen.
Kijk vooral naar je hartslag in rust, als die aan het oplopen is, sla dan sowieso een training over.

Succes in Amsterdam! Ik loop die zelfde dag in Mallorca ;-D

grtn

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
DennisK

Bericht door DennisK »

Dank je wel Maarten.
Mijn rust slagen zijn goed, gisteren inderdaad de intensieve training wat" rustiger "aan gedaan...
Echter wat blijkt ...ben maar 10 sec langzamer als normaal. Dus een goed teken.
Heb nu nog 2 trainingen staan hoeveel hartslagen onder je normale hartslag kun je dan lopen zodat de training nog effect heeft ?
Alvast bedankt e suc6 in Mallorca

gr
dennis
korz

Bericht door korz »

Een training heeft altijd effect, los van de hartslagen. Als je flink veel lager zit in je hartslagen wordt het meer een herstel training. Mooiste zou zijn om in van de 2 trainingen op lage marathon HR te lopen. Het ligt echt aan je pijntjes en vermoeidheid, jij kan het beste aanvoelen hoe ver je kunt gaan. Nogmaals, een training overslaan is echt geen probleem.

grtn

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie