De mail over de hartslagen was duidelijk. Toch nog een vraagje. Ik doe mijn duurlopen 9 van de 10 keer in het bos (met hond) waardoor mijn hartslag snel oploopt en tempo lager is. De keren dat ik op de weg train zie je mijn tempo oplopen tot zelfs 5.50 bij een hartslag van 155 (lage marathon HR). Dit is voor mij echter een te snel tempo om mee te starten op de marathon.
Een tijdje terug heb ik 21,6 km gelopen met een gemiddeld tempo van 6.00 per km en een gemiddelde hartslag van 148. Dit voelde prima en ik was na deze 21 km nog fris en fruitig. Mijn vraag is deze: kan het kwaad om met deze lage hartslag te lopen/starten? Of krijg je dan eerder een verzuring door de "te lage" hartslag?? Mijn ervaring is dat de hartslag vanzelf oploopt tot de gewenste hartslag naarmate de kilometers vorderen.
De laatste 4 trainingen zijn trainingen in Turkije met een hoge luchtvochtigheid en temperatuur en zwaar parcours (heuvels en strand). Was blij dat ik op hartslag moest trainen en niet op tempo
Ik zie de reactie wel weer tegegemoet. Heb zin in 15 oktober, uitlopen doe ik sowieso en ik hoop met dit schema met een prettiger gevoel dan 2 jaar geleden.
Groetjes,
Marja