Flink ziek - en nu?
-
Mieke Marijn
Flink ziek - en nu?
Hi!
Ik ben al een week flink ziek en heb daardoor niet kunnen trainen. De afgelopen 55 dagen heb ik in principe al mijn trainingen gedaan op in totaal 3x vogels kijken na (ook door ziekjes zijn). Nu ik al een week niet kan trainen begin ik me een beetje zorgen te maken over mijn schema en of het wel haarbaar is. Ik verwacht dat ik zaterdag of zondag weer kan lopen en volgende week het schema weer kan oppakken. Mijn laatste 10 km voluit was afgelopen zondag (dat ging redelijk). Ik ben van plan om 15 oktober de marathon van Amsterdam te lopen maar is dat nu nog haalbaar?
Ik ben benieuwd naar jullie expertise en mening!
Groeten,
Mieke
Ik ben al een week flink ziek en heb daardoor niet kunnen trainen. De afgelopen 55 dagen heb ik in principe al mijn trainingen gedaan op in totaal 3x vogels kijken na (ook door ziekjes zijn). Nu ik al een week niet kan trainen begin ik me een beetje zorgen te maken over mijn schema en of het wel haarbaar is. Ik verwacht dat ik zaterdag of zondag weer kan lopen en volgende week het schema weer kan oppakken. Mijn laatste 10 km voluit was afgelopen zondag (dat ging redelijk). Ik ben van plan om 15 oktober de marathon van Amsterdam te lopen maar is dat nu nog haalbaar?
Ik ben benieuwd naar jullie expertise en mening!
Groeten,
Mieke
- RunningRob - Sportrusten
Re: Flink ziek - en nu?
Hoi Mieke,
Je conditie verdwijnt niet zomaar in 1 of 2 weken. Dus als het dit weekend goed gaat en je kunt volgende week het schema weer oppakken dan is er niets aan de hand. We zijn al blij als je 80% van de trainingen daadwerkelijk uitvoert.
Ditzelfde geldt dus ook voor vakantiegangers die een paar trainingen overslaan
Met blijde groet,
Rob
Je conditie verdwijnt niet zomaar in 1 of 2 weken. Dus als het dit weekend goed gaat en je kunt volgende week het schema weer oppakken dan is er niets aan de hand. We zijn al blij als je 80% van de trainingen daadwerkelijk uitvoert.
Ditzelfde geldt dus ook voor vakantiegangers die een paar trainingen overslaan
Met blijde groet,
Rob
-
Matthijs Marell
Dit is wel een geruststelling. Ik voel me niet top deze dagen en moet eigenlijk vanavond 12k lopen. Maar ik ga hem dan nu maar overslaan en hopen dat ik zaterdag gewoon weer fit ben en wel kan lopen.
-
Barbara In der Maur
Voor mij is het nog 11 dagen voor mijn eerste halve marathon in Breda. Sinds drie dagen heb ik ontzettende keelpijn en word nu ook verkouden. Was al zenuwachtig of ik t allemaal ga halen, maar nu word het wel heel spannend!
Hoop dat gezond eten en op tijd slapen de truc is om het toch te kunnen halen....
Hoop dat gezond eten en op tijd slapen de truc is om het toch te kunnen halen....
- RunningRob - Sportrusten
Sterkte!
Groet,
Rob
Groet,
Rob