Terschelling met limiet

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Margreet77

Terschelling met limiet

Bericht door Margreet77 »

Ik ben nu in week 6 van het schema. Gaat lekker. Mijn omslagpunt is 178, 10 kmtijd: 54:45. Nu ga ik in november de marathon van Terschelling lopen. Punt is wel dat er een limiet is bij het strand. Ik moet binnen 3:40 bij het 33 km-punt zijn, anders mag ik het strand niet meer op. Mijn trainingen op marathonhartslag loop ik (steeds sneller) rond 6:15 maar ik weet niet of ik dat zo lang ga volhouden. Voor Terschelling zal ik de eerste 33 km gemiddeld 6:30 moeten lopen om het strand te halen. Denken jullie dat het haalbaar is? Zouden jullie eens mee kunnen kijken? (wellicht ook naar mijn trainingen?). Dat zou super fijn zijn.
RunningRob - Sportrusten

Re: Terschelling met limiet

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Margreet,

Allereerst een correctie: als je 3h40 mag lopen in de eerste 33km, betekent dit 6:40min/km. Dus dat scheelt weer 10sec :)

Als ik naar je trainingen kijk op lage marathonhartslag dan zit je hier ruim onder, de laatste zelfs binnen de 6min/km dus ik denk dat die 3h40 geen enkel probleem mag zijn :)

Met blijde groet,

Rob
Sannybarnshed

Bericht door Sannybarnshed »

Hé wat leuk, een mede-Berenloper!

Ik zit met hetzelfde als jij. En ik bedacht ook nog: ik ga vast niet meteen na het startschot om 12:40u de start over, dus er gaan nog minuten van die 3:40u af om die 33 km in te proppen.
Als ik pas om 12:50 de start passeer, heb ik dus 3:30u voor 33 km. dus 210 minuten/33km= iets meer dan 6:20m/km (mijn rekenkunsten laten me ietwat in de steek na een vermoeiende dag, maar hopelijk klopt het, haha)

Mijn snelste 10km-tijd is langzamer dan die van jou (net onder de 57 min) en die tijd is van afgelopen december en heb ik daarna niet meer kunnen evenaren. Dit wijt ik overigens vooral aan het warmere weer. Daar kan ik ook als ik niet ren niet zo best tegen, vandaar dat ik mijn eerste marathon graag in november wil doen :)

Maar goed, ik denk dat jij het prima gaat halen en vrees een beetje voor mezelf. Door een buikgriepje een paar weken terug 3 trainingen gemist en gisteren weer eentje vanwege een ziek dochtertje, waardoor ik mijn vrije ren-ochtend moest inleveren. Morgen mijn 12 km in de ochtend proppen tussen het wegbrengen en ophalen vd kinderen, dan zondag en maandag m'n korte loopjes en woensdag weer 10km voluit! Hopelijk weer een iets snellere tijd! (mijn laatste 10 voluit was 62 minuten...)

Rob, staat er 5 november eigenlijk een Sportrusten-afgevaardigde bij het 14km-punt op Terschelling? :D

Train-ze Margreet! En misschien treffen we elkaar daar wel!

Groetjes, Sanderijn
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sanderijn,
Sannybarnshed schreef:Rob, staat er 5 november eigenlijk een Sportrusten-afgevaardigde bij het 14km-punt op Terschelling?
Ik ben bang van niet ;)
Mark en Koen zijn aan het trainen voor de 60k utrarun op 21 oktober, ik zelf hoop de Ronde Venen marathon te doen op 19 november.
Maarten zijn agenda weet ik zo niet...

Met blijde groet,

Rob
Margreet77

Hoi Sanderijn,

Wat leuk om je op het forum te treffen en wie weet straks ook op Terschelling! Ik heb er erg veel zin in! Ik heb laatst gelezen dat je wel 20% van je trainingen mag missen en toch nog met vertrouwen de marathon tegemoet kunt zien. Dat bemoedigt je misschien. Hoe loop jij je duurlopen? Ik merk dat ik daarin erg vooruit ga en dat geeft mij voldoende vertrouwen voor nu. Aanstaande zaterdag loop ik voluit in wedstrijdverband. Hoop dat het lukt want ik wordt altijd erg zenuwachtig van zulke wedstrijden en ga meestal veul te hard van start..
Veel succes met trainen! Groeten, Margreet
Sannybarnshed

Hoi!

Ja, dat te hard van start gaan is erg herkenbaar, haha. Vooral omdat ik met loopevenementen vaak met een paar bekenden start die veel sneller zijn dan ik. Ook al zeggen zij dan: "we lopen op jouw tempo, dan starten wij niet te snel" we gaan toch altijd vrij vlot van start en dan hoor ik de Runkeeper-mevrouw kilometertijden in mijn oor zeggen, die eigenlijk veel te snel zijn voor mij!
Ik loop 15 oktober in Amsterdam nog een halve marathon. Ik heb hier in de koffiehoek gevraagd of dat verstandig was zo kort voor de Berenloop, maar als ik 'm op marathonhartslag loop, kan ik 'm beschouwen als heel lange trainingsloop en kan het, zei Rob. Maar ik hoop dus van harte dat ik me kan inhouden!
Het wordt de eerste keer dat ik een evenement op hartslag loop, dus dat is ook wel wennen. Hij zal in het startvak wel heel hoog zijn vanwege de zenuwen, haha.

Ik merk dat de duurlopen in het schema heel goed gaan. Al heb ik de langste (nu 12) de laatste keer moeten inkorten, omdat ik anders te laat was om m'n dochtertje op te halen. Daarom ga ik vrijdag pas mijn 10km voluit lopen (moet eigenlijk morgen) want dan ben ik sneller thuis dan met 12km op lage marathonhartslag. Morgenochtend doe ik dus 12 en vrijdag 10.
Ik ben heel benieuwd of ik mijn 10km tijd ga verbeteren. Gisteravond heb ik vrij vlot gelopen, maar dat was dan ook maar 7km. Maar ik had gisteren nog zoveel energie over (en voel me vandaag ook superfit) dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed gaat komen.

En ach... ik vind Terschelling gewoon zo'n fijn eiland dat ik er ook vrede mee zou hebben om ergens te stranden. Dan probeer ik het volgend jaar opnieuw. De halve Berenloop is me vorig jaar zó goed bevallen dat ik per se mijn eerste hele ook op Terschelling wil doen! :)
Sannybarnshed

Margreet, hoe is je wedstrijd gegaan?

Ik heb mijn tweede 10km voluit afgelopen vrijdag gehold en was 3 minuten sneller dan de vorige keer (maar nog steeds iets langzamer dan met de workshop in december)
Margreet77

Hoi Sanderijn,
De wedstrijd ging erg lekker! Het was mijn doel om gewoon lekker te lopen, zonder halverwege helemaal stuk te gaan omdat ik te hard start...Het waren vier rondjes van 2,5 km en daardoor kon ik het goed opbouwen. Ik heb echt soepel gelopen en elk rondje iets harder dan het rondje daarvoor. Uiteindelijk 54:57 gelopen en dat is nog 13 seconden boven mijn PR..(van 4 jaar geleden)Ik heb het gevoel dat dat PR er binnenkort aan gaat..Ik loop meestal maandag de intensieve training en dan dinsdagavond weer (vogels kijken) met mijn hardloopvriendinnen. Dat was gisteravond wel erg zwaar en met behoorlijk stijve onderbenen. Ik denk dat ik daarom morgen maar eventjes oversla...
Wat goed dat jij toch drie minuten sneller hebt gelopen! Blijft een strijd he? om alles in te passen tussen werk en gezin (ik heb drie kids 5,8,10). Toch, als je eenmaal in het ritme zit, gaat het best.
Groetjes!
Plaats reactie