Marathon AMsterdam 15 Okt...Hoe verdelen?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
DennisK

Marathon AMsterdam 15 Okt...Hoe verdelen?

Bericht door DennisK »

Beste Rob,

Kon niet meer antwoorden op je reactie in een eerdere forum van daar dat ik het zo maar even doe.
Quote:
"
Ik heb inderdaad ook hetzelfde gevoel .... Ben ook erg benieuwd of ik het goed doe etc.

Ziet er prima uit!
Ik zie wel dat je trainingen op marathonhartslag best wel snel gaan, ten opzichte van het verwachte marathontempo. Op zich geen probleem maar houdt er dus tijdens de marathon rekening mee dat je niet te snel gaat, houd, zeker in het begin, je marathonhartslag aan als bovengrens. Later laat je hem uiteraard dan wel wat oplopen.

Met blijde groet,

Rob "

Hoe moet ik dit precies zien, Ik heb even wat handvaten nodig...;)
Welk tempo moet ik dan ongeveer aanhouden c.q welke hartslag,uitgaan van een eind tijd net onder de 4 uu?
Ik weet dat de tijd en hartslag het ook aan de dag zelf ligt maar even uitgaande van een ideale dag.... Maw welke tempo/hartslag eerste 5 km , 5-20 km etc?

Alvast bedankt

Dennis
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathon AMsterdam 15 Okt...Hoe verdelen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dennis,
DennisK schreef:Kon niet meer antwoorden op je reactie in een eerdere forum van daar dat ik het zo maar even doe.
We hebben een storing gehad op de server, als het goed is zou het nu verholpen moeten zijn.
DennisK schreef:Hoe moet ik dit precies zien, Ik heb even wat handvaten nodig...
De aanwijzing die je hebt gekregen of nog krijgt via de mail is:
"De variatie in hartslagen in je training is ook de variatie die je straks hebt in hartslagen tijdens de marathon.

Je begint de marathon op je laagste marathonhartslag uit je schema. Tot 30 kilometer loopt je hartslag langzaam op naar je hoogste marathonhartslag uit je schema.

Vanaf kilometer 30 kun je de hartslagen loslaten. Je intensieve trainingen zorgen ervoor dat je ook de laatste 12 kilometer je tempo kunt vasthouden, je hartslag zal wat verder oplopen.

*LET OP: als je bij de start met een veel hogere hartslag zit dan normaal, zorg dan dat je wat rustiger begint. Geen paniek. Na een kilometer of 3 is je hartslag bedaard en kun je de snelheid wat opvoeren."

Aangezien je op marathonhartslag sneller loopt dan verwacht, bestaat de kans dat je aan het einde van de marathon energie tekort komt. Vandaar mijn advies om je echt te houden aan de hartslagen en hier niet overheen te gaan of zelfs iets onder te blijven. En tuurlijk, als je halverwege merkt dat je veel sneller kunt, dan mag je sneller.

met blijde groet,

Rob
DennisK

Bericht door DennisK »

Beste Rob

Dank voor de info.
Voor mijn beeldvorming , in mijn geval is de marathon hartsalg 150 toch? Of neem je ook de hartslagen mee die je in de intensive training moet halen?

gr
Dennis
korz

Bericht door korz »

Dennis,

Je marathon hartslag is de hartslag die je loopt tijdens je lange trainingen. Dit is niet 1 hartslag, maar een zone met een lage marathon HR en hoge marathon HR. De intensieve trainingen loop je op een hogere hartslag. Die hartslag is voor de laatste 10 km. ;-)

groet,

Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie