Wat te doen na de halve marathon?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
jorn

Wat te doen na de halve marathon?

Bericht door jorn »

Hallo :D ,
ben nu op 2/3 van het 100 dagen programma richting de halve marathon. Bevalt prima! Dit weekend ga ik nog een 10k race volle bak doen en dan op naar de halve marathon van Eindhoven in oktober.
Ik heb in mijn hoofd zitten dat ik ook eens een hele marathon wil doen. Mocht de halve goed uitpakken, dan zou ik weer het sportrusten programma gaan volgen. Is het dan verstandig om weer 100 dagen training richting de hele marathon te pakken? Of kan je dan al wat eerder een hele doen? Goed om te weten ook ivm plannen/inschrijven.
Thanks voor alle tips! :arrow:
Annet67

Re: Wat te doen na de halve marathon?

Bericht door Annet67 »

Goede vraag. Ben ook benieuwd hoe vaak je kunt trainen om de vorm te houden. Of je dan een deel van het schema kunt gebruiken zodat je niet weer achteruit gaat.
RunningRob - Sportrusten

Re: Wat te doen na de halve marathon?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Als je de hele wilt doen, dan zou ik gewoon weer opnieuw een 100 dagen doen. Tegen het einde van de 100 dagen voor de halve loop je ongeveer 30km per week. Dat loopt je ook in de eerste week van het 100 dagen schema voor de hele. :)

De opbouw van het aantal km per week gaat dus eigenlijk verder waar je was gebleven bij de halve.

Als je niet een bepaald doel hebt, train dan 3 keer per week:
Een keer in D2, een keer in D3 en een keer vogels kijken. De afstanden kunnen ongeveer hetzelfde zijn als wat je nu gewend bent.
Zones kun je hier berekenen:
https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie