Wat is nu mijn halve marathonhartslag?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
beukje

Wat is nu mijn halve marathonhartslag?

Bericht door beukje »

Ik heb alvast mijn trainingsschema voor een halve marathon aangemaakt.
Daar heb ik zoals aangegeven per week twee trainingen op halve marathonhartslag een intensieve duurloop en een keer vogels kijken. Op de dagen dat ik gekozen heb voor de halve marathonhartslag (di en zo) staan nu in het trainingsschema verschillende hartslagen (143 en 148) en de intensieve duurloop is dan ook weer 148. Hoe kan dit? En wat is nu mijn halve marathonhartslag?
RunningRob - Sportrusten

Re: Wat is nu mijn halve marathonhartslag?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Beukje,

Je traint op twee halve amrathonhartslagen, een lage en een hoge. Je intensieve training zit normaal gesproken daar nog boven. Ik zal even laten controleren hoe dat zit dat dit bij jou gelijk is.

Je traint op twee halve marathonhartslagen omdat tijdens de wedstrijd je hartslag langzaam zal oplopen gedurende de wedstrijd. Dit wordt je vanzelf uitgelegd tijdens de 100 dagen via de mails. Je begint de wedstrijd dus op lage (halve) marathonhartslag en deze zal dan langzaam oplopen naar je hoge (halve) marathonhartslag.

Het laatste stuk mag je je hartslag loslaten.

Met blijde groet,

Rob
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: Wat is nu mijn halve marathonhartslag?

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag,

Voor de halve marathon liggen de hartslagen dicht bij elkaar.
Met jouw 10K-tijd en omslagpunt zijn je hoge en intensieve hartslag inderdaad hetzelfde.

Als dit voor je gevoel té intensief is adviseer ik een wat lagere hartslag aan te houden voor de langere duurloop.
Je kan bijvoorbeeld 1 of 2 slagen boven je lage halve-marathonhartslag lopen.

De intensieve (korter) duurloop kan je dan op de hoge hartslag van 148 doen.

Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie