ondeugend geweest

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Patries

ondeugend geweest

Bericht door Patries »

Okay, ik geef het toe, ik ben ondeugend geweest!
Ik heb me niet aan het sportrustenschema gehouden. Omdat hardlopers nou eenmaal eigenwijze mensen zijn (tenminste dit mens) moest ik toch een langere afstand lopen tijdens mijn marathonschema. Dus zo gezegd zo gedaan.
21.1km stond er op het programma, even lekker een halve marathon lopen op marathonhartslag.
Tot 14km ging dat ook prima, ik liep lekker en de mensen om me heen waren aardig, so far so good. Maar na 16km kreeg ik zere voeten, ik voelde de blaren uit mn voeten schieten zeg maar...
Ik kan je vertellen dat dat echt geen pretje is als je nog 5km "moet" laat staan 26km :shock:
Ook merkte ik dat ik na die 16, 17km meer gespannen ging lopen, dus na 20km "verzuurde" ik in mn armen (ik weet het, dat klinkt raar als je aan het hardlopen bent maar het is echt zo)
Uiteindelijk heb ik de halve marathon uitgelopen en was ik ook tevreden met mijn eindtijd maar er knagen nu toch een paar dingen....
Namelijk wat was er gebeurd als ik alleen maar 14km had gelopen tot aan de marathon?
Dan was ik er na 16km achtergekomen dat ik megablaren aan het ontwikkelen was en moest ik nog 26km! En de pijn in mn schouders/nek is ook niet een heel fijn gevoel als je nog megaveel km moet lopen.
Dus nu twijfel ik......
Loop ik nog een aantal lange afstanden om aan het belastinggevoel te wennen? Probeer ik lange afstanden uit met blarenpleisters of sudocreme, hoe doen jullie dat?
Of zijn jullie allemaal zulke bikkels (en ik dus een mietje) die de blaren en nekpijn verbijten voor de 3/4 uurtjes?
Ik ben heel benieuwd :)
RunningRob - Sportrusten

Re: ondeugend geweest

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Patries,

Ja wij zijn zulke bikkels haha,
Nee, de rest wacht gewoon totdat er een ongehoorzame als jij het probeert en dat een vraag stelt in de koffiehoek :) Zodat ze gewaarschuwd zijn.

Ik had gewoon al tig halve gelopen voordat ik mijn eerste hele deed, en dus al de nodige blaren en blauwe nagels gehad :)

Blaren hebben een oorzaak, en meestal zitten je schoenen dan te los. Dus strakker veteren is dan de oplossing. ;)
Of je loopt op niet passend schoeisel, en dan zou ik even langs de hardloopwinkel gaan. Maar hier ga ik niet vanuit.
Een ander probleem kan sokken met naden zijn, alhoewel ik persoonlijk dit nooit als hinderlijk heb ondervonden.

Kramp / spierpijn in je schouders is herkenbaar. Dan loop je met opgetrokken schouders. Dit kun je oefenen, schouders altijd laag proberen te houden! En ontspannen.

Met blijde groet,

Rob
Patries

Bericht door Patries »

😂😂😂
Hoi Rob,
Ik weet dat het gespannenheid van m'n schouders is maar ik kom er pas achter na 17 km.
Ben nu toch wel blij dat ik dat nu geprobeerd heb zodat ik er beter om kan denken.
De schoenen zitten strak genoeg, asics nimbus 19 ergens gekocht in juli, ben er niet kapot van. Heb er wel eigen steunzolen in en ik krijg dus ook na 16km in het midden van m'n voet de blaren.
Heb van de week nieuwe schoenen gekocht, was een gokje on cloud running. Vanmorgen 13km🙊 op gelopen en dat ging prima weliswaar wel zonder zolen...
korz

Bericht door korz »

Ik had altijd blaren met de halve marathon.Toen ben ik dubbel laagse sokken gaan gebruiken. SIndsdien geen blaren meer. Heerlijk!
Ik gebruik deze:
https://wrightsock.myshopify.com/

maar er zijn er meer. succes.
Lopen met je hart: heerlijk!
korz

Bericht door korz »

dit is de nederlandse winkel : https://www.wrightsock.nl/
Lopen met je hart: heerlijk!
Patries

Bericht door Patries »