Vogels kijken
-
ditgaatlukken
Vogels kijken
Hallo,
Ik heb een vraag over vogels kijken:
Ga je daarbij (altijd) langzamer dan je marathonsnelheid?
Ik heb nog geen hartslagmeter en heb afgelopen week 'gewoon' hard getraind.
Heb daarbij aanzienlijk harder gelopen dan mijn marathonsnelheid.
Bij de webinar van gister heb ik begrepen dat het juist belangrijk is om op marathonsnelheid (liefst hartslag) te trainen.
Ik moet dus maar snel een hartslaghorloge kopen, maar voor vanavond staat eerst vogels kijken op de planning.
Maar moet dat dan dus (nog) langzamer dan mijn marathonsnelheid?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag over vogels kijken:
Ga je daarbij (altijd) langzamer dan je marathonsnelheid?
Ik heb nog geen hartslagmeter en heb afgelopen week 'gewoon' hard getraind.
Heb daarbij aanzienlijk harder gelopen dan mijn marathonsnelheid.
Bij de webinar van gister heb ik begrepen dat het juist belangrijk is om op marathonsnelheid (liefst hartslag) te trainen.
Ik moet dus maar snel een hartslaghorloge kopen, maar voor vanavond staat eerst vogels kijken op de planning.
Maar moet dat dan dus (nog) langzamer dan mijn marathonsnelheid?
Alvast bedankt!
-
Matthijs Marell
Re: Vogels kijken
Het hangt ervan af. Hoe lager je marathon snelheid is, deste minder verschil is er met je vogels kijken tempo.
Ik zelf loop echt een stuk langzamer. Als ik vogels kijk loop ik ongeveer tussen de 5:50 en 6:30 min/km en als ik normaal op marathonhartslag train loop ik ongeveer 5:00 a 5:10 min/km.
Dus inderdaad een stuk langzamer.
Ik zelf loop echt een stuk langzamer. Als ik vogels kijk loop ik ongeveer tussen de 5:50 en 6:30 min/km en als ik normaal op marathonhartslag train loop ik ongeveer 5:00 a 5:10 min/km.
Dus inderdaad een stuk langzamer.
-
ditgaatlukken
Oke, dankjewel voor je reactie en toelichting met cijfers.
Marathonsnelheid is voor mij 5.35 en heb vogels kijken op gevoel gelopen en kwam daarbij uit op 6.10.
Zal dus wel oke zijn. Nu maar snel een hartslagmeter kopen.
Marathonsnelheid is voor mij 5.35 en heb vogels kijken op gevoel gelopen en kwam daarbij uit op 6.10.
-
Matthijs Marell
Lijkt inderdaad goed te kloppen.ditgaatlukken schreef:Oke, dankjewel voor je reactie en toelichting met cijfers.
Hartslagmeter is een goed idee. Ik loop nooit meer zonder (kuch kuch kan eigenlijk niet meer zonder kuch kuch). Bedenk goed wat je wilt, horloge met hartslagmeter op de borst (band) is nauwkeuriger, maar irritant (althans vind ik zelf). een hartslagmeter via de pols (horloge) is richting gevend (en meet dus geen snelle veranderingen en pas na een kilometertje of 1,5 geeft hij de juiste hartslag aan) maar wel veel relaxter lopen (althans dat vind ik...). Succes met je keuze!
En succes met het lopen uiteraard!