Wedstrijd tijdens de 100-dagen!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Inez Ruitenbeek

Wedstrijd tijdens de 100-dagen!

Bericht door Inez Ruitenbeek »

Op 5 augustus beginnen mijn 100 dagen nu heb ik per ongeluk mijzelf ingeschreven voor een 12 km trail op 12 augustus!!! Kan dit pas dit in mijn schema? Groetjes Inez
RunningRob - Sportrusten

Re: Wedstrijd tijdens de 100-dagen!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Inez,

Geen probleem hoor!
Zorg dat je de 2 dagen ervoor rust neemt, en uiteraard 1 of 2 dagen erna zodat je goed hersteld.

Met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Bedankt voor het vorige antwoord maar nu heb ik nog een vraag. Als je het programma gevolgd heb alles volgens het schema de hartslag enz. Op welke hartslag loop ik dan de HM? Dat staat er niet bij. :?
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

Halverwege de honderd dagen (ik dacht rond dag 60 - 65) wordt je uitgelegd hoe je de trainingshartslagen gebruikt in de halve marathon.
Mocht je dan nog vragen hebben dan hoor ik het graag :)

met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Hoi Rob, Nu word ik toch een beetje zenuwachtig, want morgen begint het en ik houd zo van lange stukken lopen. Maar ik ben het aangegaan om blessures te voorkomen! Dus niet zeuren. Maar ik heb nog een vraagje: Hoelang loop je in? Normaal begin ik langzaam en ga dan sneller dus ik blijf gewoon lopen maar met zo'n schema kan ik het inlopen niet meerekenen toch? Groetjes Inez.Trouwens ik had niet in de gaten( daar kwam ik vandaag pas achter!) dat ik mijn training moet invullen. Ik neem aan dat jullie die zien en dan mijn hartslag berekenen voor mijn HM? Snap ik het zo goed?
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

Je halve marathonhartslag zijn je trainingshartslagen, je begint op je marathonhartslag laag en deze loopt tijdens de halve marathon op naar marathonhartslag hoog. Je halve marathonhartslag is dus afhankelijk van je ingevulde omlagpunt en de ingevulde 10km tijd.

Als je dus sneller wordt op de 10km kun je deze aanpassen, en dan worden ook de hartslagen op de halve marathon aangepast.

Ik loop 5 a 10 minuten in, en start dan de afstandmeting (en versnel dan dus om op de juiste hartslag uit te komen).

met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Beste Rob, ik heb in mijn schema de woensdag vogeltjes kijken en donderdag intensief, zou ik die dagen kunnen omdraaien omdat ik de woensdag altijd vrij ben en de tijd heb om meer km te lopen.Groetjes Inez.
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

Dit kun je zelf instellen: :)
Ga naar "Volledig schema" en kies dan "Gegevens aanpassen".
Daar kun je zelf instellen welke training je op welke dag wilt doen. Dit mag je ook nog aanpassen tijdens de 100 dagen.

met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Vreemd, nu heb ik mijn trainingsdagen omgeruild en zie ik dat in mijn schema geen vogeltjeskijken meer inzit!
Inez Ruitenbeek

Vreemd al 2 dagen geen tips gekregen en die houden mij scherp!;-( groetjes Inez.
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

Kun je even checken of je alle dagen hebt ingevuld in je weekschema? Waarschijnlijk ontbreekt het vogels kijken.
Inez Ruitenbeek schreef:reemd al 2 dagen geen tips gekregen en die houden mij scherp!
Je krijgt alleen in het begin iedere dag een mail, later wordt dat minder. Als je op je dashboard kijkt zie je helemaal onderaan groene bolletjes met alle mails die je krijgt. Zo kun je zien of je alles hebt gelezen en ook wanneer je wat hebt ontvangen.

met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Hoi Rob , ik begin het door te krijgen hoe ik mijn schema veranderen kan.Nog even een vraagje over mijn rust pols slag is dat het moment na de 2 minuten ademhalingsoefening of voordat je gaat trainen? Groetjes Inez.
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

Je rustpols meet je op een vast moment van de dag. Ik doe het zelf altijd voordat ik opsta, dat is makkelijk te onthouden. Dus dit staat helemaal los van de oefeningen.

Welk moment van de dag je kiest is niet belangrijk, als je het elke dag maar op hetzelfde moment en onder dezelfde omstandigheden doet.

Pas dan kun je de rustharslagen vergelijken. Als het goed is zul je zien dat deze vrijwel elke dag hetzelfde is. Is je rusthartslag meer dan 5 slagen hoger dan normaal dan ben je nog niet goed hersteld of je hebt een ziekte onder de leden..

Met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Hoi Rob, er staat ergens ALS je 10 km tijd lager word dan moet je het aanpassen in je schema maar als die nou hoger ( langzamer!) word wat dan? Groetjes Inez.
Inez Ruitenbeek

Beste Rob, Nu na die 10 km voluit ben ik kapot. Terwijl ik een paar jaar geleden in dit tempo een HM gelopen heb en toen liep ik fluitende over de eindstreep.Mijn man (66) zegt dat het schema voor jonge mensen is. Ik neem aan dat mijn leeftijd( 61) meegenomen is in het schema toch? Groetjes Inez.
Inez Ruitenbeek

Jeetje al de derde vraag vandaag!!!
Hoi Rob, Als je zegt in mijn training van 10 km voluit bedoel je dan tot mijn omslagpunt gaan of hoger.
Want nu heb ik de 10 op 5 slagen(164) hoger gerend gemiddeld met een uitschieter naar 200. En ja ik was kapot.
Dus vertel hoe ik dit moet aanpakken want als ik eens in de 3 weken 10 km voluit moet rennen dan red ik dat niet.

Ik ging juist HM's lopen omdat je dan niet zo snel hoeft te lopen ik heb meer dat ik lange runs fijn vind op een lekker tempo.

Met vriendelijke groeten Inez.
RunningRob - Sportrusten

Hoi Inez,

De antwoorden:
Inez Ruitenbeek schreef:ALS je 10 km tijd lager word dan moet je het aanpassen in je schema maar als die nou hoger ( langzamer!) word wat dan?
Dat verandert er niets, je schema blijft ongewijzigd.

Dat je kapot gaat op de 10km kan, dat kan gebeuren. De halve heb je waarschijnlijk tijdens een wedstrijd gelopen en dat geeft vaak net dat beetje meer energie waardoor je wat sneller kunt.

Je kunt wel je rustpols in de gaten houden om te zien dat je niet teveel hebt gedaan, of dat er misschien toch een nog niet ontdekte ziekte onder de leden zit.
Inez Ruitenbeek schreef:Ik neem aan dat mijn leeftijd( 61) meegenomen is in het schema toch?
Het schema is voor alle leeftijden. :D
Doordat je je omslagpunt en 10km tijd invult, past het schema zich automatisch aan, aan je conditie en niveau.
Inez Ruitenbeek schreef:Als je zegt in mijn training van 10 km voluit bedoel je dan tot mijn omslagpunt gaan of hoger.
Een voluit betekent zo snel mogelijk, ongeacht je hartslag ;) Theoretisch zou je dan ongeveer op je omslagpunt moeten lopen.

Maar het allerbelangrijkste is dat je plezier hebt in het hardlopen. Dus als je de 10km voluit niet prettig vind, doe je ze gewoon wat rustiger, op een tempo dat je wel lekker vindt. :)

Met blijde groet,

Rob
Inez Ruitenbeek

Rob 8-) Bedankt voor het snelle antwoord!! Groetjes Inez.
Inez Ruitenbeek

Hoi Rob, als ik een week stop ( vakantie) kan ik dan gewoon weer met mijn programma beginnen? Dus ook een week verder?
Groetjes Inez.
RunningRob - Sportrusten

Ja, een weekje rust is geen probleem :)

Met blijde groet,
Rob
Plaats reactie