Ik heb gisteren 10 km voluit gelopen en het ging super goed! Heb nu een klein beetje spierpijn maar ik heb zin om morgen weer te gaan lopen. Ik heb mijn tijd verbeterd van 53:40 naar 49:47 en deze aanpassing heb ik doorgevoerd in mijn schema. Op basis hiervan gingen mijn hartslagen per training iets omhoog mijns inziens precies zoals ik eigenlijk lekker loop (ik liep de trainingen eigenlijk lekkerder als ik 3 of 4 hartslagen hoger liep).
Nu heb ik gekeken naar mijn gemiddelde hartslag van mijn loop van gisteren en die ligt op 178 terwijl mijn omslagpunt op 187 lag. Als ik dit aanpas dan wordt het verschil in hartslagen opgeheven. Nu weet ik niet zo goed wat ik het beste kan doen: 1: de verhoging van de hartslag aanhouden of 2: terug naar mijn vorige hartslag. Ik heb het idee dat optie 1 het beste bij me past maar ik weet het niet zeker. En komt het vaker voor dat het omslagpunt zoveel lager ligt? Wellicht dat ik niet alles gegeven heb en toch nog wat harder kan
Dan heb ik nog een andere vraag. Over 3 weken ga ik weer een loop doen en dan wil ik proberen om mijn tijd te verbeteren. Hebben jullie tips om te trainen op snelheid? Door bijvoorbeeld intervaltraining te doen o.i.d.? Ik ben erg benieuwd!
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten,
Mieke