Omslagpunt en krachttraining

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Romelia

Omslagpunt en krachttraining

Bericht door Romelia »

10 dagen geleden ben ik gestart met 100 dagen sportrusten voor de halve marathon. Super enthousiast en erg benieuwd :D
Ik ben onzeker over het resultaat van de veldtest: 157. Kan dat of is een omslagpunt van 157 te laag? 13km per uur was mijn max bij de test.

Andere vraag
Sinds januari sport ik 4 keer per week: 2 keer krachttraining bij een personal coach en 2 keer hardlopen.
Hardlopen doe ik overigens sinds 2008.
Is het aan te raden om naast de 100 dagen training voor de halve marathon krachttraining (bijvoorbeeld 1 keer per week) te doen of wordt dat een beetje te veel qua belasting?
korz

Re: Omslagpunt en krachttraining

Bericht door korz »

Krachttraining is een ideale combinatie. Zeker als je op je core stabiliteit richt. Vijf keer in de week trainen kan prima, als je naar je lichaam luistert.
Lopen met je hart: heerlijk!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Romelia schreef:Ik ben onzeker over het resultaat van de veldtest: 157. Kan dat of is een omslagpunt van 157 te laag?
Dat kan heel goed hoor, Hoe voelen de trainingen aan? Pittig of valt het mee?
Romelia schreef:Is het aan te raden om naast de 100 dagen training voor de halve marathon krachttraining (bijvoorbeeld 1 keer per week) te doen of wordt dat een beetje te veel qua belasting?
Krachttraining kan prima, alleen zou ik dit wel doen op een dag dat je ook loopt, dus dat een rustdag ook echt een rustdag is.
En houd je rusthartslag in de gaten om te kijken dat je goed hersteld.

met blijde groet,

Rob
Romelia

Bericht door Romelia »

Dank voor de tip m.b.t. krachttraining. Ik ga uitproberen hoe het voelt om naast de training 1 keer per week op dezelfde dag krachttraining te doen. Wellicht is de training vogels kijken de meest geschikte om te combineren?

Omslagpunt van 57: de trainingen zijn pittig. De voorgeschreven bpm (143 en 144) haal ik net...
Ik stel me zo voor dat gaandeweg het 100 dagen schema de trainingen comfortabeler aan gaan voelen. klopt dat?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Romelia,
Romelia schreef:Wellicht is de training vogels kijken de meest geschikte om te combineren?
Dat is prima.
Romelia schreef:mslagpunt van 57: de trainingen zijn pittig. De voorgeschreven bpm (143 en 144) haal ik net...
Probeer niet te snel op de hartslag te komen, laat je hartslag rustig oplopen en focus op techniek en houding. Dan is het vaak makkelijker hoger in hartslag te komen.
Romelia schreef:Ik stel me zo voor dat gaandeweg het 100 dagen schema de trainingen comfortabeler aan gaan voelen. klopt dat?
Bij de meeste halve marathon lopers wel, soms is het ook wel eens andersom :)

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie