Beste Sportrusters,
In het boek Marathonrevolutie (ed. Oktober 2015) is geen bepaling van de halve marathon-hartslag opgenomen. Wat is de formule om deze te bepalen?
(heb de vouwfiets-looptest gedaan± bij 14 km/u was mijn hartslag 192, dus dan zou het omslagpunt 189. De 10 km loop ik rond de 53 minuten)
En dan heb ik nog een vraagje: Mijn doel is om eind van het seizoen (oktober) een kwarttriatlon te doen.
Ik had zelf bedacht (...) om het sportrustschema van de halve marathon als basis te nemen. Klopt dat?
Als ik nu naast het rennen ook zwem en fiets, kan dat dan ernaast of zit er dan niet genoeg rust in de week? Of kan ik dan een looptraining skippen?
Ik hoor graag van u.
Met hartelijke groet
Go
hartslag + combi triatlon
- RunningRob - Sportrusten
Re: hartslag + combi triatlon
Hoi Go,
In de nieuwere editie van de marathonrevolutie is de tabel wel opgenomen.
Loop dan twee maal in de week op halve marathonhartslag, en ga in plaats van de intensieve training zwemmen. In plaats vsn vogels kijken kun je gaan fietsen. Als je vaker wilt sporten, probeer dan op 1 dag twee sporten te doen.
Gebruik de rustdagen echt als rustdag. Je wordt beter tijdens het herstel, niet tijdens de training.
Als je een op maat gemaakte triathlon programma wilt kun je ook contact opnemen met Stans van der Poel,
met blijde groet,
Rob
In de nieuwere editie van de marathonrevolutie is de tabel wel opgenomen.
Dit geeft een halve marathonhartslag van 171.Go schreef:dus dan zou het omslagpunt 189. De 10 km loop ik rond de 53 minuten
Lijkt mij ook een goed plan:Go schreef:Ik had zelf bedacht (...) om het sportrustschema van de halve marathon als basis te nemen. Klopt dat?
Loop dan twee maal in de week op halve marathonhartslag, en ga in plaats van de intensieve training zwemmen. In plaats vsn vogels kijken kun je gaan fietsen. Als je vaker wilt sporten, probeer dan op 1 dag twee sporten te doen.
Gebruik de rustdagen echt als rustdag. Je wordt beter tijdens het herstel, niet tijdens de training.
Als je een op maat gemaakte triathlon programma wilt kun je ook contact opnemen met Stans van der Poel,
met blijde groet,
Rob
Re: hartslag + combi triatlon
Dank Rob, ik ga ermee aan de slag!