hoge hartslag..

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
PatrickL

hoge hartslag..

Bericht door PatrickL »

Beste,

In mijn hoge (168) / intensieve (171) trainingen moet ik hartslagen halen die flink hoog zijn. Als er veel zuurstof in de lucht zit, krijg ik mijn hartslag moeilijk omhoog.
Zo stond gister de 7km met hoge hartslag op programma.. Ik loop eerst 'n km warm zodat ik in ieder geval start met een hartslag van 130-140.. en dan kruipt mijn hartslag omhoog... pas in de laatste 2-3km kom ik in de buurt van die 168 (hartslagen: 154 - 161 -162 - 163 - 165 - 166 - 167). De logica zou zijn dat ik nog harder moet lopen maar op dit moment zit ik met en gem. van 14.8/u aan mijn max en kan ik echt niet veel harder.
De intensieve 4km kan door kortere iets harder lopen ook daar zijn pas km3 en km4 die in buurt komen van die 171.

Moet ik mijn gemiddelde hartslag echt naar het nivo van 168 kunnen brengen of gaat het erom dat ik zorg dat merendeel kilometers hier in de buurt komen. Let me know..
RunningRob - Sportrusten

Re: hoge hartslag..

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Patrick,

Als je voor je gevoel maximaal gaat, is het prima.

Tijdens de loop zelf is makkelijker, omdat je je hoge hartslag pas in het tweede deel hoeft te halen en dan gaat het een stuk makkelijker.

Als je het niet prettig vindt zolang op hoge hartslag te lopen, kun je de intensieve training ook als interval trianing lopen, dat geeft hetzelfde resultaat.

Met blijde groet,

Rob
PatrickL

Bericht door PatrickL »

Vind het juist super de training. Goed te horen dat ik pas in 2de deel naar die hoge hartslag hoef.

Men kan zeggen van Sportrusten wat ze willen, wat ik nu al merk is dat er meer inzit dan ik dacht. Vooral me die hoge hartslagen lukt het me om door te blijven zetten, omdat ik weet dat het moet kunnen obv omslagpunt. Zonder deze 'stok achter de deur' had ik bij sommige sessies allang gas terug genomen.. nu zet ik door want ik zal en wil naar die hoge hartslag :)
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Top! :D
Ga zo door!

met blijde groet,

Rob
Trainer Serge

Hoge hartslag..

Bericht door Trainer Serge »

Hoi,

Ik heb ook een vraag over een hoge hartslag. Er zijn dagen dat mijn hartslag oploopt tot ong. 220!! Dit zakt weer als ik ga wandelen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dit als maximale hartslag kan gebruiken. Ik ben 44 jaar dus lijkt me dat een beetje raar. Wat gegevens: mijn rusthartslag is 50, ik loop lekker bij 165. Ik heb 10 jaar geleden een hartritmestoornis gehad die in het ziekenhuis weer rechtgezet moest worden, dat wel. Wat denken jullie ervan? Komt dit vaker voor?
gr. Serge
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Serge,

Excuses voor mijn late reactie. Zulke uitschieters naar boven moet je zeker niet als maximale hartslag gebruiken. We doen sowieso niets met je maximale hartslag, maar met het omslagpunt. En je omslagpunt ligt zeker een stuk lager dan 220.

Als een hartritmestoornis verdwijnt bij oplopende inspanning, dan is er weinig aan de hand. Maar als je hartritmestoornis 'opleeft' bij hoge intensiteit is het goed om er naar te laten kijken.

Groet, Koen
Plaats reactie