Omslagpunt

Plaats reactie
DirkVdS

Omslagpunt

Bericht door DirkVdS »

Ik heb begin vorig jaar, nog voor ik ben beginnen hardlopen, een cardio/inspanningstest op fiets gedaan. Dat gaf me toen een MAX-HF van 183 en een IAND-HF van 172, wat voor zover ik begrijp overeen zou komen met mijn omslagpunt, al zou ik er volgens wat ik ergens op de site las dan 10 moeten bijtellen om het omslagpunt bij het hardlopen te weten.
Ondertussen heb ik een start-to-run gedaan en heb ik via een loopclub verder opgebouwd tot ik dit voorjaar al twee keer een 10 miles heb gelopen. Ik zou nu via jullie programma willen verder trainen naar een halve marathon in oktober. Om mijn schema te kunnen bepalen liep ik afgelopen weekend een 10K wedstrijd. Omdat jullie aangeven dat je op die manier ook je omslagpunt kan bepalen, heb ik daar mijn hartslag ook gemeten en daar kom ik op een gemiddelde van 177 uit. Mijn vraag is of ik nu best 172, 177 of 182 gebruik als omslagpunt voor het programma?
RunningRob - Sportrusten

Re: Omslagpunt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dirk,

Je omslagpunt voor het hardlopen ligt hoger dan je omslagpunt voor het fietsen, dus zeker hoger dan 172.

Ik zou de 177 aanhouden, tenminste als je het gevoel hebt dat je echt tot het uiterste bent gegaan. Mocht je het gevoel hebben dat het nog wel wat sneller had gekund, kun je iets hoger gaan zitten, b.v. 180.

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie