Halve marathon Hoogvliet 18 juni jl.

Plaats reactie
f.hillenaar41107800

Halve marathon Hoogvliet 18 juni jl.

Bericht door f.hillenaar41107800 »

Dd. 18 juni jl. liep ik de 1/2 marathon van Hoogvliet op basis van het 10 K. schema. Eigenlijk wilde ik dd. 21 mei jl. de halve marathon van Leiden lopen, maar toen twijfelde ik of ik het wel kon en twijfelde toen aan m'n linker knie die niet goed voelde. Ik koos toen voor de 10 km. en heb die heerlijk voluit kunnen lopen met de trainingservaring van de het 10 K schema. Tijdens het lopen geen pijn in m'n knie, bekende omgeving, veel deelnemers kunnen inhalen ed. Daardoor had ik meteen een recente 10 km. tijd waardoor ik m'n 10 K weer iets kon aanpassen. In de tussentijd ben ik blijven trainen volgens het 10 K. schema.
Omdat ik de hele marathon van Amsterdam wil gaan lopen moet ik begin juli as. starten met het 14 K. schema en wilde ik toch nog voor die tijd een 1\2 marathon hebben gelopen. Zonder pijn in m'n knie en zonder twijfels dus in Hoogvliet gaan lopen. Een klein deelnemersveld vergeleken met vb. Leiden, waardoor ik niet verleid werd om met andere mee te gaan lopen ipv. m'n eigen tempo op basis van m'n hardslag. Dan maar soms alleen lopen. Omdat het bij de start al warm was en nog warmer zou worden had ik besloten dat ik m'n haalbare tijd op basis van training van 1.50 á 1.55 uur moest vergeten en startte ik onder m'n beoogde hartslag 150 - 155 slagen per min. In het begin werd ik daardoor door meerdere voorbij gelopen, maar na verloop van tijd haalde ik vele weer in en verbaasde ik me na mijn finish hoeveel ik op hen uitgelopen was. Gefinisht in 2.03 uur, langzamer dan mogelijk is, maar met 'n heel constant tempo van zowel hardslag als km./uur, niet uitgeput of oververmoeid en nu wetend dat ik deze afstand zowel lichamelijk als psychisch goed kan lopen op basis van het 10 K.schema. Op naar het 14 K.schema en Amsterdam.
RunningRob - Sportrusten

Re: Halve marathon Hoogvliet 18 juni jl.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! :D

Dank voor je verslag!

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie